Mens, men ingen ägglossning
Vad jag förstått så hjälper ju Provera bara till för att tex få igång blödning vid avsaknad av mens....så var det iaf för mig och sen fick jag pergotime för att få igång ägglossningen....
Vad jag förstått så hjälper ju Provera bara till för att tex få igång blödning vid avsaknad av mens....så var det iaf för mig och sen fick jag pergotime för att få igång ägglossningen....
Vi gick via privat klinik när vi försökte med vårt första barn....men mitt i all utredning så fick jag min första vad jag vet kännbara ägglossning så vi lyckades fp en spontangraviditet....dottern föddes aug 2010...när vi sen försökte med att få ett syskon så fick jag pergotime utskrivet direkt då jag var 38 pr och kände Att vi inte hade hur mkt tid som helst...blev gravid efter kur 2 med tvillingar och har nu twins som är 10,5 månader!
Tycker det låter konstigt att du inte fått hjälp efter att ha försökt så länge....vet att en del läkare är väldigt restriktiva med pergotime....ta upp det med honom igen och försök fp honom att förklara vara han inte vill skriva ut....han kan säkert ha en god anledning till sitt handlande och bedömning . Lycka till iaf!