• sophiie

Gallsten!!!!!!

Blir så frusterad, hur får ni operationen? Får anfall mer eller mindre varje vecka. Lever på rostat bröd. Sist jag var på akuten var i måndags då spasmofen inte hjälpte.
    3 månaders väntetid är det för en operation, enligt brevet jag fick från Ersta sjukhus.
    Jag har en 8 veckors bebis, 3 årig dotter som min son på 13 år får ta hand om under mina anfall. OM gubben inte är hemma..Jag blir helt väck.

Och lite OT men blir så frustrerad vill också opereras!! NU!!!

• sophiie

Wiiee imorgon ska jag till Ersta sjukhus för ett läkarbesök !!! De hade fått in min andra remiss från akuten och de godkände min förtur.. Längtar ;)

• sophiie

Träffade läkaren som godkände en op, så fort som möjligt. Fick då träffa sköterskan som skulle boka in tid för op. Hon skickade först upp mig till provtagningen, gick därefter tillbaka till sköterskan. Då blev det stopp, fanns ingen ledig op tid till mig. Hon visste inte när, kallelse kommer att skickad ut. Få kom tårarna, tackade för mig och gick .. Blev såå besviken

• sophiie

Att blir op på annan ort är helt uteslutet. Måste hem fort som attans.. Har 2 mån bebis som ska ammas (han får självklart flaska under min sjukhusvistelse)

Gick in och tittade upp tiderna förut, då var det 2 v för läkartid samt 2 v till operation. Dvs totalt 4 v från kallelse inkommit tills op kan ske. Hoppas innerligt att någon inbokad patient blir sjuk.

Jag har också grus, inga stenar. Blev glad när jag hörde det tills jag hörde vad som skilde sten o grus åt, smärtan ;(

• sophiie

På väg hem från sjukhuset utan gallblåsa. Op var planerade fick en avbokad tid.
    Så himla skönt att det är över. Ont har jag med det blir bättre :)
    Glad över att inte ha ont i axeln, ännu i a f.

• sophiie

Börjar bli orolig. Läser på nätet att när man har tagit bort gallblåsan är det vanligt att man får magkatarr och/eller magsår.

Har ni fått problem med detta?

Svar på tråden Gallsten!!!!!!