Erfdgt skrev 2013-04-13 12:24:56 följande:
Nu var det ju inte mig du frågade, men jag kan svara ändå på hur jag mådde 1 vecka efter operationen.
Jag hade absolut inte kunnat börja jobba då. Jag kräktes i ca 5 dagar efter operationen, så efter 7 dagar hade jag just så pass börjat få tillbaka min aptit och vågat börja äta igen. Jag försökte vara uppe och röra på mig så gott det gick, för att sitta still alltför länge gjorde att jag fick ont i magen där stygnen var. Kunde dock inte gå/stå någon längre stund och var fortfarande väldigt öm i axeln efter en vecka.
Det var nog först efter ca 2 veckor som jag började känna mig okej igen och som vanligt efter kanske 3-4 veckor.
Tack för svaret, tänkte just att det var lite dumt att bara ställa frågan till TS. Så gärna erfarenheter från fler.
Vet du om du mådde illa av narkosen eller om det var just gallstensoperationen som gjorde att du mådde illa? Jag har opererat min axel, med titthål, och vet att jag inte mår illa av narkosen. Dock mådde jag illa kvällen efter då jag inte tålde full dos av Panocod. Sedan gick det bra om jag höll nere mängden Panocod.