• PiOmiO

sambo vill ge syster ägg, jag vill inte.

Det är ett ägg, inget embryo som hon i så fall donerar. Om din fru väljer att ge ett ägg till sin syster så blir hon donator & moster. INTE mamma och moster.
    Det är dock viktigt att hon donerar för att hon VILL inte att hon känner sig tvingad.

Om hennes syster ska göra äggdonation tar det flera år från att först köa sedan att prova ut hormonbehandlingar. Att det sedan ska finnas ägg vid ägguttag, de ska befruktas, delas och sedan vara av topp kvalite innan de sätts in i livmodern igen och sedan vet man inte ens om det tar sig eller inte.. Det är ingen liten process.

Men Jag skulle snarare tro att det är spermier de behöver... om hon har två barn sedan innan så bevisar ju det att hon KAN bli gravid. Visst hon är i övre åldern om vad som anses som fertilt. men kanske hon borde leta upp sin ägglossning med ägglossningsstickor och åka till danmark för spermiedonation i så fall, det är det ingen väntetid på.

Mvh. 26årige PiOmiO (har ej passerat -bäst-före-datum- men ändå genomgått 2st. IVF behandlingar och väntar nu på spermiedonation).. 

IVF-/Inseminations bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
Svar på tråden sambo vill ge syster ägg, jag vill inte.