• semlorna

sambo vill ge syster ägg, jag vill inte.

Vi har svårt att få barn och har funderat lite på just det med en närstående donation. Antar att vi är färgade av det men för mig är ägg och spermier inte så speciellt och jag hade inte sett det som mitt barn om jag hade donerat ägg till någon. Det är ägg/spermier som inte hade blivit något och som nu kan ge någon annan ett barn. Om vi lyckas med IVF och får embryon över hade jag kunnat tänka mig att skänka bort resterande när vi är färdiga också. 

Däremot tycker jag det är bra att du funderar igenom detta ordentligt och pratar med alla inblandade om det. Jag hade verkligen inte velat få ägg av någon/någons respektive med liknande tankar och känslor inblandade.  

• semlorna

Bäst före datumet?! Jag är 26 och har svårt att få barn så det har inget med ålder att göra...

• semlorna
    qinq77 skrev 2013-03-27 12:20:01 följande:
    Jag ber om ursäkt om jag sårade någon som inte kan få barn pga orsaker som inte har med naturens egna sätt att säga stopp. Det jag menade är att jag tycker att det är patetiskt när 40 åriga kvinnor som har barn i tonåren skriker efter ägg och vill skaffa barn för rädda ett förhållande.

Jag tycker det är rätt klumpigt att komma in i en forumdel där folk kämpar och säga sånt. De allra flesta jag mött i IVF-kretsar är unga, eller iaf inte uppåt 40. Sen har jag svårt att förstå varför folk som är närmare 40 ska förlöjligas för att dom vill ha barn/fler barn.

Att du är obekväm med att din respetive vill skänka ägg är en sak men att förlöjliga en annan och lägga in dina egna värderingar i det är hemskt tråkigt. Vet du att hon vill ha fler barn enbart för hans skull? Att det är ett försök att rädda förhållandet? Troligtvis inte utan du antar.

Vet du hur många gånger jag svarat att "barn är något vi tar sen, vi är ju unga än"  när folk frågar? Jag har inte lust att blotta vår sorg för alla jämt så tänk efter lite innan du antar en massa.
Svar på tråden sambo vill ge syster ägg, jag vill inte.