• Lillsudd

ivf. 7e ägget insatt o inget pluss någon gång!??

Anonym (ivf) skrev 2013-05-31 11:07:37 följande:
    Ska in på äp nästa vecka, har menopur denna gången har haft en annan sort innan.
    Men kläkaren fråga hur jag käne inför att sätta in 2 ägg i taget, shit kunde dom inte ge mig ett enklare val...
    Tänker att som jag såg ovan att jag hade fel medicin dom andra gångerna att denna gången kanske jag fick rätt och det fäster. Tvillingar är ingen önskan då min man jobbar borta på veckorna. Men önskan till barn är stor.
    Åhh hjälp mig vad hade ni gjort tjejer???
    När jag första gången gjorde det valet frågade jag mig själv hur jag tänkt om man gav mig valet mellan två barn eller inget barn. Oftast blir det inte tvillingar om man blir gravid på två-embryosåterföring men har man dåliga odds kan det ändå vara så att oddsen att bli gravid alls ökar tillräckligt markant för att faktiskt överväga att ta två - väl  medveten om att det kan bli två.

Jag valde två som ensamstående just för att om man gett mig valet mellan tvillingar eller inga barn alls - hade det varit ett lätt val. Jag har därefter gjort en IVF-återföring (tidigt missfall) och tre ED-överföringar (gravid med en, ej gravid, respektive gravid med en) med två embryon per försök. Jag har idag _ett_ och är hemligt lättad att det bara blev dottern, men... fortfarande hade jag hellre haft två barn än inga alls.
Svar på tråden ivf. 7e ägget insatt o inget pluss någon gång!??