• Anonym (Fråga)

ivf. 7e ägget insatt o inget pluss någon gång!??

Anonym (ivf) skrev 2013-05-31 11:07:37 följande:
    Ska in på äp nästa vecka, har menopur denna gången har haft en annan sort innan.
    Men kläkaren fråga hur jag käne inför att sätta in 2 ägg i taget, shit kunde dom inte ge mig ett enklare val...
    Tänker att som jag såg ovan att jag hade fel medicin dom andra gångerna att denna gången kanske jag fick rätt och det fäster. Tvillingar är ingen önskan då min man jobbar borta på veckorna. Men önskan till barn är stor.
    Åhh hjälp mig vad hade ni gjort tjejer???
    Fråga läkaren vad de tror du har för chans med ett respektive två ägg, när de har sett hur era embryon blir.

Med lite halvdanna embryon kan det vara samma chans att bli gravid (med ett barn) som med ett enda bra. Och för dig som har gjort många IVF kanske det också finns andra siffror på sannolikheten att det ska ta sig. Är antagligen därför läkaren frågar. Själv fick jag tillbaka två ägg med dålig kvalitet vid vår första ET, blev inte gravid ö h t. Sedan blev jag gravid med ett ok (inte superbra) ägg.

Men det är klart att man inte ska sätta in två om man absolut inte kan tänka sig tvillingar.
  • Anonym (Fråga)
    Anonym (Fråga) skrev 2013-06-03 22:40:12 följande:
    Fråga läkaren vad de tror du har för chans med ett respektive två ägg, när de har sett hur era embryon blir.

Med lite halvdanna embryon kan det vara samma chans att bli gravid (med ett barn) som med ett enda bra. Och för dig som har gjort många IVF kanske det också finns andra siffror på sannolikheten att det ska ta sig. Är antagligen därför läkaren frågar. Själv fick jag tillbaka två ägg med dålig kvalitet vid vår första ET, blev inte gravid ö h t. Sedan blev jag gravid med ett ok (inte superbra) ägg.

Men det är klart att man inte ska sätta in två om man absolut inte kan tänka sig tvillingar.
    Kanske ska tillägga att jag använde Puregon första gången, och Menopur nu andra gången när jag blev gravid. Men det behöver ju inte betyda att du har lättare att bli gravid med Menopur. Vore ju lite konstigt om de satte in en sämre medicin först och sedan övergick till en bättre. Tror olika personer behöver olika, jag fick jättemånga ägg och dålig kvalitet av Puregon och med de problemen var det tydligen standard att byta till Menopur.
Svar på tråden ivf. 7e ägget insatt o inget pluss någon gång!??