ivf. 7e ägget insatt o inget pluss någon gång!??
2ägg plock och 7 ägg o inte ett enda pluss. Finns det någon mer som jag? Känner mig så ensam och har förlorat hoppet. Kanske finns det en solskens historia där ute? ?
2ägg plock och 7 ägg o inte ett enda pluss. Finns det någon mer som jag? Känner mig så ensam och har förlorat hoppet. Kanske finns det en solskens historia där ute? ?
Eller någon som mig som bara behöver litr stöttning längs vägen. ..
Åh tack för att du svarade. Nä bara gonal f sprutor. Fick bra ägg 2 dagars odlade hela vägen men nu är det ivf 3 på sahlgrenska o då sa bm att dom kanske ändrar till menopur? aldrig ens fått vaggisar. Nu hänvisade dom till min vikt. Hur fick du mer mediciner etc? läste fu på? Jag har varit gravid innan av mig själv men haft utomkvedshavandeskap så äggledarna är trasiga. Känner mig hjölp lös..
crione fick ja bara vid färsk försöken. Hmm har inte ens fått göra en spolning med kontrast o är skit rädd att jag ska ha sammanväxningar i livmodern men ringde ivfen och dom sa bara att det inte behövdes för att dom såg vis sista utomkvedet att allt såg fint ut :O Menopur är det bättre?? Dom sa att jag kanske också får det nu o att få odla till blastisar är typ omöjligt att få dom o göra samt att sätta in två så på förstra föröket kastade dom ett fint ägg så jäkla drygt! Jäkla gratis försök bara längtar tills ja får betala och kan börja ställa krav!! Frågade också om trombyl men icke.... Känner sig inte som en människa alltid. Jobbar själv i vården och varje dag tänker jag mig för så att mina vårdtagare ska känna sig omhändertagna.
Tack alla för ert stöd ?
Kämpa på! Plötsligt händer det! (ja nu låter jag som Triss-reklamen jag vet)
Min historia ser ut så här:
När jag var 39½ år fick jag veta att jag inte kan bli gravid på vanligt vis och blev remitterad till fert.mottagning där vi blev godkända för landstingsbetald IVF.
IVF I: Gjordes april 2012 med långa metoden och Menopur. Resultatet vid ÄP blev 7 ägg varav 3 befruktades. Fick ett 2-dagars tillbaka men inget plus. De två som långtidsodlades blev inte tillräckligt bra för att frysas heller.
IVF II: Gjordes i aug/sept 2012 med långa metoden och Menopur. 40 år fyllda. Under sommaren tog jag extra E-vitamin förutom den vanliga Folsyran. Resultatet vid ÄP blev 5 ägg och 5 befruktade. Fick tillbaka två st 2-dagars med toppbetyg och resterande tre långtidsodlades. Ett av dessa fick toppbetyg och ligger i frysen och väntar.
Dessa två insatta ägg resulterade i en graviditet med ett foster! Dock upptäcktes på RUL i vecka 19+0 en mycket allvarlig och ovanlig avvikelse/hjärnskada på vårt barn och vi fick avbryta graviditeten. Så den 30/12-12, i vecka 20+6, födde jag vår son John stilla...
IVF III: Gjordes nu i mars/april 2013. Har fortsatt med mitt extra E-vitamin förutom Folsyran och än en gång långa metoden och Menopur. På detta ÄP fick vi endast ett (1) ägg men det befruktades och fick toppbetyg efter två dagar så nu ruvar jag detta. Har TD nu på söndag så då får vi se hur det har gått!
Den här gången använde de EmbryoGlue när de satte tillbaka ägget och så fick jag Trombyl att ta varje dag. Blir det ett plus så ska jag fortsätta med Trombyl fram till UL sade de.
Ska in på äp nästa vecka, har menopur denna gången har haft en annan sort innan.
Men kläkaren fråga hur jag käne inför att sätta in 2 ägg i taget, shit kunde dom inte ge mig ett enklare val...
Tänker att som jag såg ovan att jag hade fel medicin dom andra gångerna att denna gången kanske jag fick rätt och det fäster. Tvillingar är ingen önskan då min man jobbar borta på veckorna. Men önskan till barn är stor.
Åhh hjälp mig vad hade ni gjort tjejer???
Nu valde jag två och det känns bra är på ruvardag 10 o analyserar pappret heeela tiden. Hur kände ni när ni plussade??
9e insättningen nu o mensen kom riktigt tråkigt men samtidigt blir ja så glad att läsa era historier ???
Ägg nr 11 bet sig fast jag är i v 6+1. Är super lycklig och hoppas att det lilla vill stanna. Till saken hör att ja vid frys försöket använde crione som ja hade liggandes om det var det jag behövde vet ja inte men var ju tvungen att ringa o berätta för ivfen. Även om allt skiter sig nu så vet jag att jag kan bli gravid det är helt fantastiskt. Mår illa till o från hela dagarna så ja hoppas att det går vägen. Ska på ul på måndag redan då jag har haft en del utomkvedshavandeskap i bagaget. Bara för att se så att det sitter rätt. Räknar kallt med att vi inte får se något direkt då det är så litet. Kram o ttack för ert stöd