• Aramis

Ruvardag 9

Någon mer där ute som är på ruvardag 9 i ivf eller där runt omkring ?????? Ruvardagarna är så långa fram till att få ett ev. Efterlängtat plus.

• Svar på tråden Ruvardag 9
  • isadora81

Jag är på RD 10 idag. Men jag tjuvtestade faktiskt i morse och fick ett svagt streck på stickan. Så jag kanske är gravid.

• Aramis

Vad roligt. Testade oxå i morse med det var inget plus. Har du känt något. Har du varit gravid förut? Jag känner ingenting men hoppas ju på att få ett plus men känns inte så. Jag fick endast ett ägg som blev befruktat och sattes in.

• isadora81

Jag har inga symtom alls än så länge. Jag har aldrig varit gravid innan och strecket var väldigt svagt så jag är inte helt säker på att det är ett plus. Jag ska testa igen i morgon. Du kan säkert få ett plus även om du inte fick det i morse.

• Aramis

Har varit gravid många ggr. Har fått tre missfall varav två stycken MA. Tro mig ett plus är alltid ett plus. Hur många ägg fick ni och blev det några till frysen. Vi som sagt lyckades med endast ett. Jag har tydligen dålig produktion och dåliga ägg. Jag är som en 40 åring i fertiliteten sa dom, men är 35. Känns hopplöst att det ska funka. Känns som att ett under ska ske för att det ska gå vägen, och denna väntan till att verkligen veta om det har misslyckats även denna. Men hoppet finns ju alltid kvar. Vi har ju sett hjärta slå men tyvärr sen stannat av. Men grattis du e ju gravid....

• isadora81

Tack! Om du har varit gravid flera gånger så är det säkert bara en tidsfråga tills ni får en fullgången graviditet.

Jag är också rätt ung, 32. Men jag har PCO så jag ska ha bra ägg. Vi fick dock köra låg dos för att de var oroliga för överstimulering så jag fick bara ut fem ägg varav två befruktades. Så vi har ett i frysen. 

• Aramis

Tack. Hoppas du har rätt?? Vad skönt att ha ett nedfryst. Vet inte om vi får göra nån mer behandling om detta inte lyckas. De säger att jag inte svarar nåt vidare på simuleringen eftersom det bara blev 5 ägg. Tre befruktade men endast ett som fortsatte befruktning och dugligt till insättning. Men vad kul att du fått plus på första försöket. Hur känns det?

• isadora81

Det känns helt overkligt och jag vågar inte riktigt tro att det är sant. Det är så svagt så jag vet inte om jag bara inbillar mig. Jag ska ta ett nytt test i morgon. Men så klart känns det jättebra.

Hur ställer du dig till andra alternativ? Jag har hela tiden varit öppen för äggdonation, embryodonation och kanske även vanlig adoption. Hur känner du inför det om ni nu inte får göra fler försök? 

• Aramis

Ja tanken måste man ju vänja sig vid att det kan bli så. Men min läkare på Sofiahemmet sa till mig efter sista MA. En kvinna får inte bara missfall.. den får barn till slut. Dom orden ekar i mitt huvud och vill ha det hoppet. Men man vet inte hur många missfall man klarar. Men det enda jag kan tänka mig är äggdonation i så fall. Adoptera är uteslutet. Min sambo har en dotter på 13 år som jag har levt med i 9 år nu varannan vecka. Ska jag fa barn ska det komma från mig. Låter kanske egoistiskt men jag har bara mamma kvar i livet och jag är den enda som kan föra vår släkt vidare. Ett plus för mig betyder inte så mkt just nu. Har sett det många ggr och även hjärta slå så nästa steg är att se ett hjärta slå trå ggr. Men jag har ju dåliga ägg och det har ju inte du så det måste kännas bra nu när du har ått ett plus.

• isadora81

Ja jag hoppas att det håller sig kvar.

Jag tror din läkare har rätt. Trägen vinner. Så småningom får du ett barn.  

• Aramis

Började du testa idag eller har du testat ett par dagar? Hur länge låg ditt ägg och "goffade"? Mitt låg två dagar' .

• isadora81

Jag testade första gången idag. Jag hade lovat mig själv att inte starta för tidigt med testandet. Jag ville ha en rimlig chans att få plus. Det är ju fortfarande tidigt redan nu. Jag fick också tillbaka ett tvådagars embryo.

• Aramis

Ja som sagt. Hoppas på ett plus i helgen nu. Ska du testa imorgon igen? Skriv gärna hur det gick😊

• isadora81

Hur har det gått för dig? Jag har fått plus på ett digitalt test nu. Jag känner fortfarande inga symtom men jag börjar ta in att det kanske är sant. I morgon har jag officiell testdag.

Svar på tråden Ruvardag 9