• Anonym

Hur mycket makt kan ett ex ha???

Anonym (En hel del) skrev 2013-03-18 16:37:26 följande:
    Det där är en sanning som inte är helt sann. Mitt ex träffar en tjej som är under utredning hos socialtjänsten för barnmisshandel. Jag har fått OK från soc att åka och hämta mitt barn hos pappan om jag vet/misstänker att hon är där. Så länge jag åberopar oro som skäl så är det enligt  handläggaren jag har kontakt med helt OK. Jag kan till och med få polisassistans för att hämta barnet om jag vill.

Dock så kan jag inte hindra exet från att umgås med den nya på sin barnlediga tid och det gör jag inte heller.
    Soc kan okeja det. Men hamnar du och pappan i domstol så står du ensam, utan soc uppbackning, och då ser det ut som om du har obstruerat med umgänget.

Polishämtning får bara domstol besluta om...

• Anonym
    Anonym (Maktlös) skrev 2013-03-18 17:29:27 följande:

Det är mamman som tycker att jag är olämplig, och hon kommer att göra allt i sin makt för att hindra att jag träffar deras barn.

Om det sen är svartsjuka eller att hon måste ha 100% koll både på barnet och sitt ex vet jag inte, men å andra sidan så spelar ju det inte någon roll, hon förstör ju för oss i vilket fall som helst.

Hon vill ha koll på vad pappan gör på sin tid med barnet och eftersom han inte vill att barnet ska må dåligt och höra massa skitsnack från mamman om honom så tycker han oftast att det är lugnast att göra som hon vill.

Men jag försöket peppa honom och jag har kommit en bit på väg och jag är tacksam för alla tips jag kan få så att detta blir bättre.      
    Mamman har inte den makten, om pappan inte ger henne den. Varför mesar han och dansar efter hennes pipa?
Svar på tråden Hur mycket makt kan ett ex ha???