Inlägg från: Anonym (Maktlös) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maktlös)

Hur mycket makt kan ett ex ha???

Nu ska jag försöka hålla denna historia kort om det går.

Jag har varit tillsammns med min särbo i 3 år och det fungerar bra emellan oss.

Han har en son på 10 och mina barn bor inte hemma längre, han har sin son var anna vecka   

• Svar på tråden Hur mycket makt kan ett ex ha???
  • Anonym (Maktlös)
    Anonym (Maktlös) skrev 2013-03-18 14:36:09 följande:

Jag har varit tillsammns med min särbo i 3 år och det fungerar bra emellan oss.

Han har en son på 10 och mina barn bor inte hemma längre, han har sin son var anna vecka   
    Råkade posta inna det blev klart. så jag gör så här istället.

Jag har varit tillsammns med min särbo i 3 år och det fungerar bra emellan oss.
    Han har ett barn på 10 och mina barn bor inte hemma längre, han har sin son var annan vecka och jag vet att hans barn tycker mycket om mig.

Allt började när vi hade varit tillsammans ett halvår och barnets mamma kom på att vi umgicks även när deras barn var med, hon menade på att vi inte skulle blanda in barnet i vårat förhållande och hon förbjöd umgänge mellan far och barn. Så under ett par månader fick de inte träffas alls och hon berättade då för barnet att han valde mig framför sitt eget barn och att han inte tyckte om barnet.

Barnet ringde ofta till sin pappa och frågade varför h*n inte fick komma.

Efter ett tag så kom det igång med varannan vecka med löfte från pappan att vi inte skulle umgås alla tre, för då ska han inte få träffa sitt barn.

Och han vill ju inget hellre än att träffa sitt barn, men är även rädd för vad hon ska kunna hitta på, hon har hotat med att ställa till det så pass mycket att han aldrig kommer att kunna träffa sitt barn. Att baktala honom så att hon får ensam vårdnad.   

Och han vet att hon skulle kunna göra en sådan sak så han gör för det mesta som hon tycker.

Han tycker inte om att bråka som han säger (lite konflikträdd) , det är lugnast att göra som hon vill.
    Hon säger att hon inte tycker om mig och att det är därför hon inte vill att jag ska umgås med hennes barn.
    Hon känner intet ens mig, vi har en del gemensamma kompisar men jag har svårt att tro att de skulle prata så illa om mig att jag inte ens är värd att umgås med ett barn. 

Vet inte om hon tror att jag ska göra barnet illa eller vad det är.

Så för tillfället så känns det som om jag har ett förhållande var annan vecka.

Men min undran är vad har hon för rättigheter att hota med det hon gör?+
    Kan hon fixa så att han inte får träffa sitt barn?+
    De har gemensam vårdnad.

Om hon kommer att sncka massa till myndigheter osv, vem kommer att tro på vad??

Hon kan låta väldigt övertygande när hon väl vill.

Var ska jag/vi vända mig för att veta hur jag ska göra??

Jag kommer inte att orka ha det så här så länge till.  

• Anonym (Maktlös)
    FixarFrasse skrev 2013-03-18 14:37:45 följande:
    OK... Du lyckades faktiskt hålla den ganska kort!

Jag har skrivit en fortsättning...:)
  • Anonym (Maktlös)
    Ramborg skrev 2013-03-18 16:46:25 följande:

Det har du rätt i såklart. Om det finns en oro för barnets välbefinnande när personen är hos pappan är det ju en annan sak.

Men som jag förstod TS tyckte exet mest att det var olämpligt att barnet träffade TS för att ... tja, för att hon tyckte det helt enkelt. Svartsjuka kanske? Och DET är inget som gör att exet kan lägga sig i vad pappan gör på umgängestid.

Det är mamman som tycker att jag är olämplig, och hon kommer att göra allt i sin makt för att hindra att jag träffar deras barn.

Om det sen är svartsjuka eller att hon måste ha 100% koll både på barnet och sitt ex vet jag inte, men å andra sidan så spelar ju det inte någon roll, hon förstör ju för oss i vilket fall som helst.

Hon vill ha koll på vad pappan gör på sin tid med barnet och eftersom han inte vill att barnet ska må dåligt och höra massa skitsnack från mamman om honom så tycker han oftast att det är lugnast att göra som hon vill.

Men jag försöket peppa honom och jag har kommit en bit på väg och jag är tacksam för alla tips jag kan få så att detta blir bättre.      
Svar på tråden Hur mycket makt kan ett ex ha???