• mikispikis90

IVF i vår/sommar?

Hej, jag och min man ska göra vårat första IVF försök nu i slutet på maj. Sökte hjälp i januari - 2013. Är både nervös och pirrig på samma gång :) hatar sprutor och har läst och hört att man kommer få sticka sig själv .. Jag håller även på att gå ner några kilon :) så har du lite högt BMI kan du tänka på de :) kram :)

• mikispikis90

Jag bor i Örebro :) många tycker jag är väldigt ung, men jag är 23 år och min man är 27 år. Men vad gör man inte om man har barnlängtan och fått utredning på att cellgifter har "dödat" min sambos spermier
    ?! Så man måste ju passa på när det finns infrysta innan de blir för gamla.
    Hur gammal är du?

Jadu, jag har fått reda på att man kan köpa sånn "emla" kräm, typ bedövningssalva och sätta på innan sprutdags ..

Jag har inte heller sånn bra insida .. Många tankar, funderingar, mycket oro osv .. Tänk om det inte du fungerar.

• mikispikis90

Precis så känner jag med .. Det som tröstar lite är att jag har väldigt lätt att bli gravid då jag har haft p stav inne och fått några missfall.

Ska ringa kliniken imorgon så får vi se vad de säger :))

• mikispikis90

Behöver man alltså typ ta ledigt? Man blir inte sjukskriven? Jag tänkte typ på mitt jobb då jag jobbar med tunga last, stress osv.

• mikispikis90

Jag vet inte så mycket, en bekant till mig tog det 7 år för .. Jag och min man sökte hjälp i jan 2013 och får våran första IVF nu i maj.

Okej okej, får se hur jag gör. Mycket prat på jobbet redan nu när jag har gått iväg på undersökningar osv .. Får höra minst 1 gång om dagen "är du gravid" och jag har snart lust att skrika ut all min ilska på dom!! De vet att min man har haft cancer och då tycker jag man kan hålla truten! Har jag fel? Det krävs ju trots allt 2 för ett barn ...

Svar på tråden IVF i vår/sommar?