• Sisisisi

Vilken bilbarnstol är din favorit?

Vilken bilbarnstol har du varit mest nöjd med? Skriv gärna vad som är så bra med den
    Omröstningen gäller alltså den bakåtvända stolen som man använder från 6 mån till 18/25 kg... Jag skrev upp de stolar jag kom på, så det är väl säkert några jag glömt :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken bilbarnstol är din favorit?
  • Sisisisi

Jag har haft duoflex, twoway, secura, multitech och BeLogic. Den sämsta stolen är hel klart duoflex, barnet satt dåligt och den känns inte lika säker som andra stolar.

BeLogic är den bästa!

• stor grön drake

Röstade Multitech, den är bäst för min son av de vi prövat.
    Vi har testat/haft/använt Britax MultiTech, Britax TwoWay, AktaGraco Gosmic XTP, AktaGraco Duoflex XTP, Brio Zento.

• Lantani

Axkid minikid helt klart. Har inte haft den jättelänge, men är supernöjda. Både 2,5åringen och 4,5åringen sitter jättebra i den!

Har även haft britax two way, britax freeway och britax hi-way. Hi-way är vi också jättenöjda med och hade nog valt den till ett mindre barn, för att sedan byta till minikid.

Alvin 081114 och Alice 100807
  • t0va

Axkid kidzofix, har haft en mobi som har hemsk att montera och trång och tog massa plats. En kompromiss på flera punkter så det blev inte bra alls. Nu har vi en two-way också den är ok som extrastol, har en axkid minikid på ingång tror den är strået vassare än kidzofixen.

• sina

Britax multitech!

Hade axkid kidzofix funnits när vi skulle köpa stol hade det nog blivit den i stället.

Multitechen känns stabil och trygg, den är lätt att få på plats och sitter bra, barnet sitter bekvämt och det är lätt att justera axelbanden.

Maxi Cosi mobi tog upp mycket plats, var jättejobbig att få på plats bra, och gick inte att få fast sådär stenhårt. Var lite bökigt att justera axelbanden.

Besafe izikid x3 var en jättebra stol, men tog upp mycket plats, framför allt var den hög. Den var lätt att få på plats, satt riktigt bra i bilen och barnet satt bra i stolen. Extra plus för magneterna i bältet.

Britax hiway är bra för en liten bil, men känns trång för barnet.

AG cosmic comfort lät bäst på pappret, men barnet satt inte helt bra, och den var kort i ryggen.

• WiMe06

Röstade på besafe izi kid, vi har den till vår 4-åriga son och är jättenöjda.
    Vi har även haft en maxi cosi mobi och acta graco duoflex.
    duoflexen är den värsta stolen vi haft. båda pojkarna satt jättedåligt i den. Maxi cosin funkade kanonbra och vi var jättenöjda med den tills vi bytte bil, då fick den inte längre plats, den tog alldeles för stor plats, annars är den ju bra eftersom den är upp till 25kg.
    men nu har vi bara besafen kvar och den funkar utmärkt, sonen som är 4 har fortfarande plats kvar och ca 4,5 kg kvar.

Svar på tråden Vilken bilbarnstol är din favorit?