• Jessiicah

Gravid bor hemma

Hej allesammans!

jag fick reda på för över en månad sedan att jag är gravid och går in i vecka 9 snart, ska till barnmorskan imorgon för inskrinvning. Det finns ett problem och det är att jag fortfarande bor hemma hos mina föräldrar, sedan 2år tillbaka och dom verkar inte vilja stötta, inte som de ser ut nu då dom fick reda på att jag var gravid iförgår, kan de vara en chock eller är de så som dom säger? ingen vet. Jag är livrädd för att bli sparkad hemmifrån.
    Jag har ett jobb, är hunddagis ansvarig på ett hunddagis.

( graviditeten var oplanerad men jag har gått igenom två tidigare aborter som satte grova spår i mitt liv och det är ingenting jag kommer gå igenom igen ) Min pojkvän står vid min sida dagligen och kommer stötta mig, vi vill behålla det.

hur ska jag gå till väga?

Tacksam för alla svar jag kan få..

• Svar på tråden Gravid bor hemma
  • LivetSomSofia

Varför är du rädd för att bli utsparkad?
    Du har ju jobb, flytta hemifrån kanske o stå på egna ben om man ska ha barn!?

• Jessiicah

Har jobbat där i 2månader och är provanställning i 6månader.
    och har ej berättat för chefen att jag är gravid, hon kan ju sparka mig eftersom de bara är provanställning fortfarande? och då står jag där med lägenhet men inget jobb?!

• LivetSomSofia

Jag förstår hur du känner inför en abort men var de så vidare smart att bli gravid under en provanställning då?
    Vad gör din pojkvän? Jobbar han?

• Jessiicah

skrev att de inte var planerat.

20år

• ex ungue leonem

Står ju i dín presentation att du bor med din pojkvän?

Vill du läsa min blogg?
  • ex ungue leonem

Bor din pojkvän hemma hos dina föräldrar med?

Vill du läsa min blogg?
Svar på tråden Gravid bor hemma