• Anonym (Bonusförälder)

Galen biomamma och filosofiska funderingar bonusfamiljer

Barnen var hos mig och pappan, jag låg och nattade den yngsta på 7 år. Mamman skulle hämta några saker hon inte hade tagit med vid separationen. Då rusar hon in, rosenrasande, och säger att hon vill prata med mig. När jag lugnt säger att jag inte vill prata med henne, drar hon boken ur handen på mig, Så jag går till ytterdörren för att ropa på barnens pappa, då knuffar mamman ut mig ur huset i strumpor! Sen när hon har åkt så får han ett sms där hon frågar om jag (!?) är nöjd nu när barnen gråter.

Efter det har jag fått meddelande på FB (vi är dock inte vänner där) om att jag inte får lägga ut bilder på barnen (pappan har godkänt det, och deras andra gemensamma vänner säger hon inget om). Hon säger att det är hon och pappan som bestämmer över barnen och att om det inte passar mig kan jag ta mina saker och gå direkt. Men jag har inte bestämt något mer än vad vi ska äta till middag och andra små vardagliga saker. 

Jag har inte svarat henne, tänker inte ha någon slags pajkastning med någon som knuffar mig och kallar mig hora. Nu har vi bokat tid för informationssamtal hos familjerätten, och därefter blir det troligtvis samarbetssamtal för föräldrarna.

Jag har varit i den här svängen förut med min fd sambo, men nu har det blivit värre än någonsin. Jag är så trött på alla vuxna som verkar stanna kvar i sandlådan och inte ha annat fokus än sig själva. Det som är mest förunderligt är att inte ens föräldrar (inte alla förstås) verkar sätta sina barn i första hand.

Vart är världen på väg? 

• Svar på tråden Galen biomamma och filosofiska funderingar bonusfamiljer
  • Griseknoen35

Är det en ny separation? När träffades du och pappan? Tänkte om allt var väldigt nytt och dom precis separerat och hon inte hunnit " återhämta" sig så kanske hon bara behöver lite tid och att du håller dig i bakgrunden. Är det väldigt länge sen låter hon lite instabil och familjerätten kan ju vara bra.

• Anonym (Bonusförälder)
    Modgun skrev 2013-03-16 13:09:00 följande:
    Vad gjorde mannen din när hans ex kastade ut dig?

Han var ute och skottade när hon rusade in i huset. Jag gick ut i strumpor och hämtade honom, sen gick jag in och låste dörren (exxet hade också gått ut). De pratade, om vad vet jag inte....
  • Anonym (Bonusförälder)
    Griseknoen35 skrev 2013-03-16 15:12:41 följande:
    Är det en ny separation? När träffades du och pappan? Tänkte om allt var väldigt nytt och dom precis separerat och hon inte hunnit " återhämta" sig så kanske hon bara behöver lite tid och att du håller dig i bakgrunden. Är det väldigt länge sen låter hon lite instabil och familjerätten kan ju vara bra.

Ja det är en hyfsat ny separation. Det märkliga med det hela är att hon också har en ny partner sen flera månader tillbaka. Så borde hon inte lägga sin energi på deras förhållande? I stället för att bråka med oss...
  • Griseknoen35

Man tycker ju det. Kanske är rädd för att du ska ta platsen som mamma? Oavsett då har hon betett sig illa. Fortsätter hon så mot dig och inför barnen så måste hon ju ha hjälp eller iallafall tala om vad hon har för problem så hon eller alla gemensamt kan komma över det. Vet inte vad som finns att göra men familjerätten verkar vara en början. Bara för man har ny partner så betyder det ju inte att hon är redo för att ha det än. Men som sagt går ju bara att spekulera i varför.

• Anonym

Känns inte som att du berättar hela sanningen här. Så typiskt att man målar en bild av sig själv som ett oskyldigt litet offer. Du har med all säkerhet ochså en del i att ni två träter. du väljer bara att utelämna detta här!

• SupersurasunkSara

Det enda jag kan tycka är fel är detta ang bilderna. Är du 'hemlig' så ok då, kanske, men om du är öppen så vem som helst skulle se anser jag att pappan är mer än lovligt korkad som okejar det.

Antagligen känner sig mamman inte bekväm med att du tar ett mammaansvar, dock är det inget hon kan bestämma. Inte heller om du ska flytta eller inte haha, det kan ju bara du och pappan Det var så löjligt sagt att jag faktiskt skrattade lite för mig själv här   

Svar på tråden Galen biomamma och filosofiska funderingar bonusfamiljer