• Fanny 833

barnkoppel

Har läst lite om koppel för barn.. med gulliga gossedjur på. Är lite intresserad men känns som många kommer kommentera på stan..."det är ett barn ingen hund?".

Men vad tyckern i?

Jag resonnerar så att jag hellre har ett tryggt barn som itne blir överkörd av bilen eller någon tokig cyklist eller försvinner iväg i en folkmassa än låter folks kommentarer styra mina val. men ändå känner jag mig delad i denna fråga.

En två-åring kanske inte heller förstår "jag har koppel - som en hund". Det är väll mest andra som har åsikter.

(skulle då använda denna i stora samlingar å inte när vi är ensamma i en park).    

• Svar på tråden barnkoppel
  • Fanny 833

oj. fick många svar här på en kort stund.

verkar vara delade meningar. men jag vill nog ha en sele iallafall. kan aldrig vara för skäer när man är ute å går med sina små. har en dotter som är   9 månader och en pojke som är 2 år och gärna vill gå men det blir ju svårt att köra vagn å hålla hand samtidigt som "höghus" beskriver det..... vill ju att 2-åringen ska få röra på sig men ändå vara säker när vi är ute.

det är ju skillnad på anledningen varför man har koppel på hundar och barn.

hundar har vi ju koppel på för att de inte ska springa bort å skada natur å andra mäniskor ... för vår allas säkerhet och för ett trevligare samhälle å inte massa hundskit över allt. vilda hundar kallas vargar och de går fritt i norrlands skogar.

att ha koppel på barn är ju för att vi bryr oss om våra barn och inte vill de ska bli överkörda. Det är lite hårt att dra en jämförelse. "har man koppel på barn så behandlar man de som hundar". det är inte min uppfattning. så jag ska genast beställa hem en sele till barnet.

Ska bli kul å se pojkens reaktion när han får gå som han vill (inom kopplets gränser) istället för att sitta fly förbannad i vagnen brevid lillsyrran.

Svar på tråden barnkoppel