barnkoppel
Mina barn är inga djur och jag skulle aldrig i livet sätta på dem sele/koppel. Jag har lärt dem hålla handen/hålla i vagnen istället. Och ja, jag tycker det ser hemskt ut med kopplade barn.
Mina barn är inga djur och jag skulle aldrig i livet sätta på dem sele/koppel. Jag har lärt dem hålla handen/hålla i vagnen istället. Och ja, jag tycker det ser hemskt ut med kopplade barn.
Hade heller inga problem att åka tåg ensam över halva Sverige med packning, nyfödd i babyskydd och hoppig 2,5-åring utan koppel.
Oj, vad alla blev provocerade. Nej, jag vill definitivt inte ha medalj. Att hålla reda på sina ungar tillhör normalt föräldraskap och är inget exeptionellt. Och jag tror på att barn ska få röra sig fritt förutom när man ska över vägen etc och att de bör lära sig hålla koll på mamma/pappa samt att man som förälder är skyldig att inte tappa bort ungarna. Kommer det en bil i 90 km/h kan den köra över ditt barn oavsett om ungen har koppel eller inte. Därför bör barn hålla sig intill mamma/pappa i trafiken.