• Eerie

Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor

3 barns mamma84 skrev 2013-03-14 20:21:16 följande:
    Och när ni slutligen har såpass stora barn att de kan klara sig själva, så kommer ni se FÖRJÄVLIGA ut, förmodligen gå med käpp eller sitta i rullator, och er största lycka i livet kommer att vara när ni ena dagen inte har lika ont i kroppen som ni hade dagen innan. UNGA mammor är så jävla grymma, bara så ni vet!

HAHA kom igen nu...hur tidigt tror du man vanligtvis börjar med käpp och rullator?
  • Eerie
    Heleneced skrev 2013-03-15 19:57:57 följande:
    Jag fick två barn tidigt, 21 och 24 och ett barn vid 32 (oj, samma pappa) och jag är enligt mig själv den bästa mamman för dom MEN de två första var jag extremt noga, hönsig och petig med. Huset var upp och ner men jag lekte, lärde och vaktade dom varje minut. Lillkillen har det lite mer välstädat men är mindre hönsad med.
    Vet inte vad som är bäst men jag tror nog faktiskt att jag var mest närvarande mamman med de två första. Och lekfullare. Ska skärpa mig!
    Blir alltid lite nostalgisk när jag ser unga mammor gå omkring med sina barn. De är faktiskt oftare både spralligare och gladare ihop med sina barn!
    men tror du det har att göra med åldern så mycket som att det var första barnen då?
Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor