Någon mer som har dåligt samvete när ni vabbar?
Jag har en son som precis fyllt 3. Ända sedan han började förskolan för ca 1½ år sedan så har han varit sjuk mycket, så det har blivit mycket vabbande för min del. Min man har inte kunnat vabba så mkt så det har mest varit jag som varit hemma. Jag jobbar som förskollärare så det blir ju extra tufft på jobbet när jag inte är där + att föräldrarna började klaga på min höga frånvaro och på att det varit så många olika vikarier.
Nu har jag precis bytt arbetsplats - med samma chef. Har jobbat en vecka och nu har sonen ögoninfektion. De ringde hem honom från dagis igår. Jag förstod på min chef att hon inte blev så glad över att jag skulle vara hemma resten av veckan. Så nu har jag otroligt dåligt samvete - fast jag egentligen inte behöver ha det. Sonen är ju sjuk! Han har lite kladd i ögonen, ingen feber och är ganska pigg. Så hade det inte varit för kladdet i ögonen så hade jag trott att han var frisk.
Någon mer som brukat få dåligt samvete vid vab?? Och hur hanterar ni det? Jag är dessutom av den åsikten att jag håller gärna sonen hemma någon dag extra så jag ser att han orkar med en dag på dagis - jag lämnar inte för tidigt!