• vivillblitre

Finaste doplåten (lätt sjungen)

Nu är det dags att planera inför dop...

Vill gärna ha tips på den låt du tycker är finast (ej psalm).. ena faddern ska ev sjunga en låt.. men får inte va för svår låt...

• Svar på tråden Finaste doplåten (lätt sjungen)
  • Millan83

Ja! Den är alldeles fantastisk ju! "Var inte rädd, jag går bredvid dig. Kom ta min hand, jag håller i dig. Här i min famn kan du våga tro. Sänk dina murar, jag ger dig ro. För att jag älskar dej så som du är och jag vill ge dig allt jag har. Låt mig få bära dig när du är svag, för du betyder allt för mig. Var inte rädd, jag går bredvid dig. För du betyder allt för mig." Typ. Hur fin som helst! Det var dock en utmaning att sjunga det till sitt barn utan att börja gråta! Den är också lättsjungen!

• vivillblitre
    Nattsvart skrev 2013-03-17 08:45:23 följande:
    Kärleksvisan av Sarah Dawn Finer kanske? Det är en av mina favorit låtar, vet inte om den passar till dop eller är direkt lättsjungen, men vacker är den!

Den hade jag till min sons dop.. en sångerska som sjöng den jättefint. Började lipa lite till den ;) Kan man ha samma låt på min dotters dop? Den är ju såå fin! Frågan är bara om faddern som ska sjunga den klarar av den? Hm.. och kantorn kunde inte spela den på sonens dop så sångerskan gjorde det själv? Ingen av er som har noterna till den?

Till sonens dop hade vi även "livet i min famn"...
  • väntar nr tre

Jag sjöng "Valkommen hem" av Sonja Aldén på ett dop för ett tag sedan :)
    den är väldigt fin och väldigt enkel..

• Nattsvart

Funkar väl jättefint att ha den igen, det blir er familjelåt :) Jag har inga noter, måste finnas på nätet nånstans tycker jag.. Blir det två sånger på det här dopet också?

• Najje79

Aldrig ska jag sluta älska dig av Jonas Gardell

På min kusins konfirmation ställde sig alla föräldrarna upp och sjöng den för sina barn, inte ett öga torrt!

• pralinen86

Hoppa över sista versen i Björn Afzelius "Sång till friheten".

• junjul

Du vet väl om att du är värdefull o lyckeliten tycker jag om :)

• älskarlivet81

Skyddsängeln av Maja Gullstrand. Den ska jag sjunga på min dotters dop. På min äldre dotters dop.sjöng jag In my daughter's eyes av Martina McBride

• Tant Groda

Dansbandet streplers (tror jag att det var) har gjort en coverliknade på Kim Larsens "lille du". Väldigt fin.

• LuckyLips

Vad det är bra att jag har dig - Astrid Lindgren. Sjungs i Nils Karlsson pyssling.

• josefingi

"Besvärjelse" - Oscar Danielsson
    "A New Day Has Come" Celine Dion
    "Jag har gått inunder Stjärnor" Bo Kasper och Frida Öhrn

Svar på tråden Finaste doplåten (lätt sjungen)