Inlägg från: camillas1985 |Visa alla inlägg
  • camillas1985

Går 2års trotsen aldrig över?

Vår pojke som blir 3 i juli är så fruktansvärt trotsig så vi håller på att bli helt och totalt galna här hemma. ALLT ska bråkas om till och med de saker som han verkligen vill göra. Vet inte vad vi ska göra eller när detta kommer sluta och OM det kommer sluta innan nästa förbannade trotsålder kommer. Han måste ha varit så här i närmare 1 år nu och innan det var han så himla lätt och vi hade så roligt. Nu drar jag mig verkligen för att hitta på saker för han är hemsk att klä på och känner han sen inte för att gå när vi är ute så lägger han sig bara och vägrar gå. Tar jag då istället upp honom så är inte det heller bra. Han gnäller för allt och får han inte som han vill så lägger han sig och skriker och han kan skrika hur länge som helst. Säger man något till honom som han inte får göra så tittar han bara på en hånler och fortsätter. Har frågat personer runt omkring oss om de upplever att det är vår uppfostrans fel men de tycker de inte utan säger vi något så håller vi det och då är det så. Så himla tråkigt det här och det är inte allt för sällan som man bara skulle vilja skicka ut honom och låsa dörren (vilket man så klart inte gör). Känner mig som en dålig mamma för det är så mycket bråk och gråt. Känner mig som en dålig mamma för att jag bara skulle vilja lämna bort honom ett tag och få en paus och jag känner mig som en dålig mamma för jag är rädd att han mår dåligt av någon anledning som jag inte vet.
    Har en autistisk pojke som är 1,5 år äldre men inte ens han har hållit på så här och då har han ända varit MYCKET fast med andra saker.

Hur hanterar ni trotsen och när gick den över eller åtminstone blev lättare? Vet inte vad jag ska göra =/. 

Isak 090201 William 100721 Ellen 120708
Svar på tråden Går 2års trotsen aldrig över?