Inlägg från: Madame M |Visa alla inlägg
  • Madame M

Bo i brandbergen?

Vi har bott där tidigare och trivdes bra då! Jag upplevde aldrig någon kriminalitet, våld, skottlossning eller dyl. utan det kändes som vilket området som helst. Det som är lite tråkigt är ju "miiljonprogramkänslan" så många hus inklämda på liten yta, det gör ju så klart att det blir en massa människor och svårt att få det riktigt "personligt". Jag saknade lite det där att man inte kände grannar, visste inte vilka som bodde i huset osv, å andra sidan fick jag många goda vänner i området. Förskolan fungerade jättebra, det finns flera i området men vi var nöjda!

Tyresta nationalpark ligger inte långt ifrån, jättehärlig där har vi varit mycket i skogen! Inne i handen finns ju sjön och grönområdena runt, så det finns små guldkorn om man letar. :)  

Jag har lärt mig att oftast är ryktet desto värre än verkligheten, fråga folk som verkligen bor där, alla andra har en massa åsikter som de baserar på fördommar, rykten, och "känsla" men som bara är tomt snack om man inte bor/bott där.

Svar på tråden Bo i brandbergen?