• Anonym

Exet hindrar mig från att skapa ny relation

Låt honom stämma dig! Då kan du lägga fram bevis på att han vägrar försörja henne och bara ska ha varannan vecka om du kräver att han betalar. Bor ni nära varandra?

• Anonym

En förutsättning för att man ska kunna ha varannan vecka är att man bor nära varandra. Flytta, säg 5-6 mil bort eller lit elängre till och med så kan han inte hämta/lämna til skolan varje dag. Barnet ska också kunna ha samma kompisar/fritidsaktiviteter.. så då minskar hans chans att få varannan vecka drastiskt i en tvist i tingsrätten.

Kanske till och med 3-4 mil räcker?  Hade jag gjort i alla fall. :) Han kan ändå ha varannan helg och lov osv.

• Anonym

Din flicka är snart 8 år. Glömde det..i en utredning som familjerätten gör tas även hänsyn till vad flickan själv vill.En utredning o allt i tingsrätten tar tid , kanske 1 år från stämning. Ring familjerätten och fråga om råd, fråga om man brukar ta hänsyn till vad ett barn som är 8 år själv vill. Gör man det, kan du ju lugnt bo kvar, och helt enkelt leva ditt liv som du vill utan att behöva lyssna på ditt ex hot. Du kan vara anonym när du ringer. Famrätt finns i varje kommun. Googla

• Anonym

han ska inte bestämma över dig! det ärj u alldeles tokigt! gör o lev som DU vill

Svar på tråden Exet hindrar mig från att skapa ny relation