har barnen inget att säga till om? lååååångt...
Iaf här har man var sin plats för barnet och var sin faktura så här kan man skriva in barnet på fritids/dagis bäst man vill utan den andre förälderns godkännande
Måste undra lite. Gemensam vårdnad - är den inte just gemensam? Det vill säga att ni båda ska komma överens om hur ni ska ha det. Låter lite som att han har enskild vårdnad i mina öron. Och att köra över barnen på det sättet låter inte heller ok. Umgänget är för barnens bästa, har jag fått höra. Tänker inte ni så?
Och hur vill du ha det på sommaren? I övrigt? Och barnen? Dom har väl två egna viljor som ska tas i beaktande. Låter skrämmande det där men jag hoppas jag övertolkar.
Menade inget illa mot dig, även om jag kan förstå om det lät så. Blir bara uppriktigt förvånad över hur vissa människor kan bete sig och dessutom då när det drabbar de egna barnen! Usch!
Jag tycker helt klart att du ska försöka ta hjälp av sociala, eller om den nu kallar sig familjerätten (för mig är det samma sak, samma personer). De kan råda hur du och dina barn kan göra även om pappan inte vill vara med på mötena, tror jag i alla fall. Avtal behöver inte skrivas om man inte vill, det gjorde inte vi till en början. Tanken är ju att få umgänget att fungera för er alla, ja främst för barnen då
Lycka till!