Inlägg från: Anonym (jobbigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jobbigt)

har barnen inget att säga till om? lååååångt...

Jag förstår hur du känner, men jag förstår även pappan till viss del. Tyvärr är det inte alltid det fungerar med muntliga avtal när det gäller pengar, det kräver verkligen att man kan samarbeta och diskutera och komma överens på alla plan! 
    Ni borde ha gjort upp ett skriftligt avtal på familjerätten hur umgänge och eventuellt underhåll skulle se ut så att det var ett gällande avtal, innan du kontaktade försäkringskassan. 
    Jag förstår inte riktigt hur ni har fördelat umgänget? Om du har Mån - tors och pappan har tors - måndag? 
    Då är det väl bara på fredagen de hoppar av hos dig innan dom ska till pappan eller har jag missförstått?
    Om barnen har växelvis boende hos er båda varannan vecka så är väl ingen förälder betalningsskyldig?

När det gäller fritids så är ju detta något som får diskuteras fram, om pappan jobbar normala tider så har han ju rätt att kunna ha barnen vv, sedan är ju inte barnen speciellt små? Mina tvillingar gick hem själva efter skolan från 9 års ålder och det har funkat bra. Nu vet jag ju inte hur pappan jobbar om det är till sent, men då kanske inte vv är någon bra lösning alls ändå.

Svar på tråden har barnen inget att säga till om? lååååångt...