• lindalinaa

Dör mitt barn lättare om hon sover ute?

Jag är säker inte ensam om att vara fruktansvärt orolig för att mitt barn ska dö i sömnen, såkallad plötslig spädbarnsdöd. Min dottter är tre månader och sover mycket bättre utomhus så ibland har jag henne i vagnen och låter henne sova och hon kan ligga i timmar men jag kan inte låta bli att kolla till henne hundra gånger och det gör henne såklart orolig i sömnen att jag är där och petar. Nu till min fråga, jag har fått för mig att barnet kan dö lättare om hon står ute, just nu har de varit mellan fem plus och fem minus och hon blir kall om kinderna. Jag har ordentligt med kläder på det vet jag och vet inte varför jag tror att hon lättare dör ute... Någon som vet? Och hur länge ska man vara orolig över psd?

• Svar på tråden Dör mitt barn lättare om hon sover ute?
  • lindalinaa

Ok... Så jag behöver inte va orolig över att hon blir kall?
    Det har antagligen gått mig över huvudet detta men är så sjukt orolig över att hon bara ska sluta andas.
    Igår sov hon som vanligt i vagnen på em och sov säkert jätte tungt när jag var där och peta på henne när hon inte rörde sig, fick peta riktigt mycket nästan skaka i henne för att hon skulle "vakna till". Är de normalt eller kan de varit så att hon slutat andas?

• lindalinaa

Hon sover ofta med nappen i munnen och är den för så känner ja inte om de kommer luft eller ej och ibland hörs inte andetagen...

Svar på tråden Dör mitt barn lättare om hon sover ute?