Inlägg från: kossann |Visa alla inlägg
  • kossann

BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?

Idag har jag varit på vul och fick se det lilla hjärtat ticka! Blev alldeles tårögd! Blev flyttad två dagar vilket innebär att jag nu är beräknad 6 april och min dotter 7 april! Undrar vad hon kommer att säga den dagen vi berättar! Fick tid till fostervattensprov den 17 oktober! Det är ju evigheter dit!

• kossann

Vad tråkigt att höra blingbling! Du verkar ända ta det bra, du har ju haft några dar på dej att förbereda dej på beskedet! Kram på dej!

• kossann

Tala om att lura sambon på konfekten igår! Det var inget på tv som jag ville se så vid 9 gick jag och gjorde kvällstoaletten, sen gick jag in till sambon som kollade på tv. Ska vi inte gå och lägga oss och ha lite sex säger jag, skojar du säger han då. Nä, nu är jag pigg och sugen säger jag då. Jajjemän han var inte nödbedd :) kan ju tillägga att det har inte blivit så mycket av den varan de sista veckorna, pga att jag varit så trött. Jag gick in i sovrummet och han skulle kissa hunden och fixa sej för natten. När han kom in och slängde sej i sängen så började jag ulka!!! Sen mådde jag skitilla i 2 timmar, låg och ulkade så fort jag rörde på mej... Så något sex blev det minsann inte! Tur att vi kunde skratta åt det mitt i eländet!

• kossann

Hur går det för alla? Själv gick jag in i vecka 12 idag. Har legat sen igår, förkylning som inte vill bryta ut ordentligt, men den har slagit ur all ork i kroppen på mej.

• kossann

Sladdis det är kanske nu det händer då? Jag och sambon bestämde oss för att bara ha semester och inte tänka bebbe-tankar... och efter 6 månaders försök så hände det!

Gick in i vecka 13 idag! Känns som om jag kan pusta ut lite, fram till fvp den 17 oktober.
    Berättade för chefen idag, som även hon är gravid... Hon blev helt tyst, vääääädligt länge sen kom ett OJ! Haha har nog aldrig sett en sån förvånad människa innan ;)
    Jag berättade för henne att jag vill att hon är tyst till efter fvp:et. Men hon själv går på mammaledighet 1 november, och det kommer en vikarie för henne, så jag tyckte att hon skulle få veta för att fundera lite på ev vikarie för mej.

BF 2014-04-06
  • kossann

Skit oxå! V 13+3 idag! Var på toa på morgonen... allt var som vanligt, gick på toa igen strax innan jag skulle åka hemifrån, blod på pappret! Hade inte ont i magen och det rann inte på något vis. Men det var klarrött!

Skulle iväg med minstingen så jag var tvungen att ta hand om det först innan jag kunde ringa till BM. det hade inte kommit mer blod då och det var kanske 1,5 timme efteråt.

BM sa att eftersom det inte kom mer än det, och det inte rann ner i toastolen så trodde inte hon att det var någon fara. Om jag skulle börja blöda igen och få ont i magen skulle jag ringa akut.
    Jag fick en tid till läkaren på tisdag för att kolla upp det.

Sambon ska åka iväg idag och kommer inte hem förrän på söndag... Känns inte så kul. Han sa att han kunde bli hemma, men som jag sa till honom så spelar det ingen roll om han är hemma eller inte, händer det något så gör det det oavsett om han är hemma eller inte.  

Bläääää, var bara tvungen att skriva av mej! 

BF 2014-04-06
  • kossann

Tack för att ni bryr er! Det betyder mycket för mej!

Jag hade inte gjort något speciellt på morgonen, och inget sex de senaste dagarna...
    Liten brun flytning nu ikväll.

Jag bor på en liten ort, och har 5 mil till närmsta sjukhus. Vår BM jobbar mån-tors och idag fanns det inte tid för mej...Utan det hon rekommenderade att jag ringer akut om det blöder mer eller om jag får ont i magen.

Jag försöker att tänka att det händer att att man blöder under en graviditet och att det inte måste betyda en katastrof!

Underbara bilder SoMa och Che! 

BF 2014-04-06
Svar på tråden BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?