• Tigrinna

BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?

Hejsan!
    Efter flera år har vi bestämt oss för att försöka få ett syskon till sonen. Och har inställningen att det får bära eller brista Blir det syskon blir vi glada, går det inte så går det bra ändå... ja ni fattar. Men såklart en stor önskan om att det ska bli något. Tog äl-test och fick starkt utslag 26 febr, hade sex på kvällen och kände äl dagen efter. Nu, en vecka senare är jag;

* enormt trött, skulle kunna lägga mig ner på golvet på jobbet och bara soooooova :)
    * det drar och spänner emellanåt i tjejmagen
    * lite smått ilningar i brösten då och då samt
    * mår lite illa och är yr ibland

tja, kanske är det önsketänkande men på något sätt känns det som att det blir något *hoppas* *hoppas*
    BIM 17/3, hade varit kul att följas åt om det finns fler i 40+ kategorin som befinner sig där i krokarna??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-21 15:12
    BF-lista

Tigrinna 42 år, 2a barnet BF 140205
    kossann 41 år, 4e barnet BF 140404

• Svar på tråden BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?
  • che71
    SoMa72 skrev 2013-07-12 13:52:16 följande:
    Ja då, håller hoppet levande, det vet du Har inte kommit nåt mer blod sen imorse, puh... Var bara att jag hade så väldigt ont och inte bara som vanlig molvärk vid graviditet.

Låter spännande!

Kan ju vara något på G...
  • Tigrinna

che71- menar du att du inte kan boka ett VUL någonstans? I Lund finns flera privata vårdcentraler som har gyn där man kan boka VUL med olika långa väntetider. Om man misstänker cysta så borde du väl kunna få en tid till KK? Kanske remiss via din vårdcentral. Hoppas att det ordnar sig!

• che71
    Tigrinna skrev 2013-07-14 20:28:21 följande:
    che71- menar du att du inte kan boka ett VUL någonstans? I Lund finns flera privata vårdcentraler som har gyn där man kan boka VUL med olika långa väntetider. Om man misstänker cysta så borde du väl kunna få en tid till KK? Kanske remiss via din vårdcentral. Hoppas att det ordnar sig!

Jag menar att eftersom jag tar Pergotime på eget bevåg vågar jag inte gå någonstans när det handlar om det. Den läkare som skrev ut det för snart 2 år sen tyckte att jag blev överstimulerad o ville förbjuda försök gångerna men vi trotsade den läkaren o blev gravid med bara en liten på Vul men det har ju bara blivit missfall.

Av 6 graviditeter är 4 med Pergotime o 2 utan.
  • Tigrinna
    che71 skrev 2013-07-14 20:35:50 följande:

Jag menar att eftersom jag tar Pergotime på eget bevåg vågar jag inte gå någonstans när det handlar om det. Den läkare som skrev ut det för snart 2 år sen tyckte att jag blev överstimulerad o ville förbjuda försök gångerna men vi trotsade den läkaren o blev gravid med bara en liten på Vul men det har ju bara blivit missfall.
    Av 6 graviditeter är 4 med Pergotime o 2 utan.
    Okej, men en trolig cysta borde du nog kolla i vilket fall som helst! Även om de oftast är godartade.
  • Hoppas03

Det blev inget plus för mig, Får satsa på nästa cykel och hoppas att ägglossningen kommer som vanligt denna månad också. Förra cykeln kom både mens och ägglossning några dagar tidigare än jag är van vid. Ägglossning dag 11 och mens dag 28. Innan jag fick min son har jag alltid haft en cykellängd på 31-32 dagar. Det kanske är ett ålderstecken. Någon annan som fått förändrad menscykel?

Brukar ni träna när ni försöker bli gravida? Jag har alltid tränat en del men efter 4 missfall avrådde dem mig från att träna under en graviditet. Ünder graviditeten med sonen tränade jag inte alls. Nu har jag gjort så att jag tränat fram till ägglossning och sedan bara promenerat fram till mens i fall att jag skulle bli gravid. Det tråkiga är att man får ju aldrig upp flåset på det här sättet. Nu känner jag för att komma igång lite mer. Särskilt nu efter 2 veckors semester med lite extra god mat och vin. Vore kul att höra hur ni andra tänker kring träning  

• zebran

Che, jag rådde dig för länge sedan att trotsa läkarens sexförbud, under annat användarnamn. Har sedan dess läst om dina fram- och motgångar o vill så gärna att det ska bli en liten för er. Nu vill jag lägga mig i igen, hoppas ok! Om du sannolikt har en cysta är det medicinskt motiverat att kolla upp det, inget mygligt alls. Säg bara att du tagit pergotime, som en annan läkare skrivit ut. Det finns massor av läkare som gör det utan att kolla med ulj hur patienterna svarar på beh. Känn dig inte dum, utan kolla upp det hela. Hoppas du inte tar illa upp att jag lägger mig i!

• che71
    zebran skrev 2013-07-15 20:10:52 följande:
    Che, jag rådde dig för länge sedan att trotsa läkarens sexförbud, under annat användarnamn. Har sedan dess läst om dina fram- och motgångar o vill så gärna att det ska bli en liten för er. Nu vill jag lägga mig i igen, hoppas ok! Om du sannolikt har en cysta är det medicinskt motiverat att kolla upp det, inget mygligt alls. Säg bara att du tagit pergotime, som en annan läkare skrivit ut. Det finns massor av läkare som gör det utan att kolla med ulj hur patienterna svarar på beh. Känn dig inte dum, utan kolla upp det hela. Hoppas du inte tar illa upp att jag lägger mig i!

Tack för stöd. Får se hur jag gör. Är på semester nu. Hoppas fortfarande att mensen ska komma snart.
  • Blingbling

Lite uppdatering på min front : Var igår på VUL kontroll då jag tar Pergotime. Två blåsor som utvecklats i rätt riktning, en på 13,5 mm (som läkaren sa är normal storlek när man är på cd 13 som jag var då) och en på hela 20,5 (!) mm....så jag hoppas på dessa två "kompisar" som förhoppningsvis gör vad de ska denna månad....när jag själv följer "regelboken" för bebisverkstan med extrem exakthet Che71: Jag instämmer med tidigare kommentarer här i tråden...tycker också det vore smart att kolla upp ifall du eventuellt har en cysta eller ej...det hade jag gjort iaf. Finns ju ett uttryck som heter "Better safe than sorry", och det vore ju inte kul att låta tiden gå med något som kan ställa till allt värre än vad det är - därmed inte sagt att det MÅSTE vara något negativt, men för mig hade det känts bättre att veta än att gå i ovisshet. Bara ett tips och en tanke från mig till dig Hoppas03: Nej, min cykel håller sig regelbunden hela tiden, MEN om jag är under stark stress och press (rejäl sådan alltså) så kan det bli plus eller minus några dagar. Tränar gör jag inte så mycket, men har läst en hel del om detta då jag också haft en del MF och det verkar som man bör ta det lite lugnt på motionsfronten när man är "nygravid", fast de barnmorskor jag pratat med om detta bara ler, skakar på huvudet och säger att "Nej, nej, det har ingen betydelse om du tränar, det påverkar inte graviditeten och orsakar inte missfall". Ställde denna fråga eftersom jag fick mitt ena MF dagen efter hård träning och andra MF efter ordentligt mys i vintras. Så vid nästa graviditet ska jag "göra om och göra rätt" - i mina ögon sett....kan bli ganska tråkigt liv, men som jag tidigare skrev till Che "Better safe than sorry"!

• che71

Men säg att jag får möjlighet att göra VUL o de hittar en ny cysta som stör ..... vad gör man då? Det är väl ändå inget att göra mer än att vänta?

• SoMa72
    che71 skrev 2013-07-16 08:57:42 följande:
    Men säg att jag får möjlighet att göra VUL o de hittar en ny cysta som stör ..... vad gör man då? Det är väl ändå inget att göra mer än att vänta?
    De flesta cystor brukar ju försvinna av sig själv, så då hoppas vi på det.
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
Svar på tråden BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?