• Tigrinna

BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?

Hejsan!
    Efter flera år har vi bestämt oss för att försöka få ett syskon till sonen. Och har inställningen att det får bära eller brista Blir det syskon blir vi glada, går det inte så går det bra ändå... ja ni fattar. Men såklart en stor önskan om att det ska bli något. Tog äl-test och fick starkt utslag 26 febr, hade sex på kvällen och kände äl dagen efter. Nu, en vecka senare är jag;

* enormt trött, skulle kunna lägga mig ner på golvet på jobbet och bara soooooova :)
    * det drar och spänner emellanåt i tjejmagen
    * lite smått ilningar i brösten då och då samt
    * mår lite illa och är yr ibland

tja, kanske är det önsketänkande men på något sätt känns det som att det blir något *hoppas* *hoppas*
    BIM 17/3, hade varit kul att följas åt om det finns fler i 40+ kategorin som befinner sig där i krokarna??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-21 15:12
    BF-lista

Tigrinna 42 år, 2a barnet BF 140205
    kossann 41 år, 4e barnet BF 140404

• Svar på tråden BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?
  • Tigrinna

Hej SoMa, välkommen!

Moderkaksprov av flera anledning, framför allt min ålder, är ju 42 år. Samt att när jag var gravid med sonen 2008 hade jag dåliga värden på KUB och fick då göra ett mk-prov. Plus att gynekologen rekommenderar att jag ska göra ett nu. Men KK här i Lund kallar först till samtal kring fosterdiagnostik där man försöker övertala en att det räcker med KUB för det är 90% säkert. Man gör bara fosterdiagnostik om det finns anlag för sjukdomar eller om man får lågt värde på KUB.  Men jag ger mig inte i första taget  

• kossann

Välkommen hit soma72! Jag har testat pergotime för första gången denna månaden. BIM 29:e, så nu e det den eviga väntan...

• SoMa72

Tack tjejer!
    Jag tänker också göra MKP den här gången och inte KUB, är ju 41 år...

• Blingbling

Nä KUB kan vården glömma för min del då det blir aktuellt...finns också fler saker som vården kan glömma när det gäller mig...stackars folk som får målmedvetna mig som patient när jag vet exakt hur/vad/på vilket sätt jag vill ha allt Kul att du hittade hit SoMa!

• queenleia

Nya tag. BIM 12/7. Måste ha varit en skugga bara på mitt test tidigare. Cykler som en klocka sedan tre månader, 26 dagar.

• Minis13

SoMa72, kul med fler i tråden!
    Har inte varit här på ett tag...att jobba inom skolvärlden såhär års ger inte utrymme för mycket annat än jobb... Flört.

Väntar på provsvar på mina och sambons prover (hoppas de inte tappat bort dem igen...) . Räknar inte med nåt plus den här månaden då ÄL inföll precis under de tre dagar då vi var tvungna att "avhålla oss från sex" för att sambon skulle kunna lämna godkänt prov, så BIM 1/7, sen blir det nya tag, semester och allt är det ju då också! Solig

• SoMa72

Nu satsar vi på massor av plus i juli för oss som inte fick i juni! Solig 
    Kossann
    , dig håller vi tummarna för 29:e, ska du testa innan?

♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • kossann
    SoMa72 skrev 2013-06-25 07:59:15 följande:
    Nu satsar vi på massor av plus i juli för oss som inte fick i juni! Solig 
    Kossann, dig håller vi tummarna för 29:e, ska du testa innan?
    Jag tänkte testa på fredag eller lördag... Jag har inte bestämt mej än.
    De tidigare månaderna har jag testat ett par dar innan, men just nu känner jag det som att det har inte tagit sej denna månaden heller... Är lite less på det här nu! Ser gravidmagar överallt känns det som, och klockan tick-tackar på i racerfart! Gråter Kanske lika bra att strunta i att testa och bara vänta in mensen till helgen....

• pelagonia

Hej Alla

Testade idag..men ett -..suck. Alla mina grav/Missfall har jag plussat 4 dagar innan. Kände mig jätte trött i helgen och igår..men det kan vara efter midsommar med :) Har BIM på torsdag.

Lycka till alla !

Viktor 070103 & Theodor 090331
Svar på tråden BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?