Inlägg från: Blingbling |Visa alla inlägg
  • Blingbling

BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?

kossann skrev 2013-03-13 11:26:57 följande:
    Min mens kom idag! Inte roligt, men jag deppar ihop idag, så kör vi nya tag nästa månad!
    BIM 9 april

Vi kör på plus i april kossann!
  • Blingbling

Tigrinna: WOOOHOOOO!! Rosa streck är väl alltid ett rosa streck! Har man negativt test så kan det ju ändå vara positivt, men tvärtom går ju inte...är det positivt så är det väl positivt?! Ok, jag väntar med att säga något mer förrän du testat igen och själv är säker. Instämmer med kossann, håll oss uppdaterade!

• Blingbling
    Tigrinna skrev 2013-03-13 21:40:51 följande:
    Hallå B! Ja, sambon sa samma sak när han kom hem. Det är ett svagt rosa, men ändå tydligt streck! Litar mer på Clearbluen som jag ska testa med på lördag morgon!

Spännande!
  • Blingbling

Wooohoooo! Bra jobbat Tigrinna! Grattis . Då ska jag försöka göra allt jag kan för att också plussa (igen...) om sisådär 3 veckor. Nu kommer jag att dessutom vara rustad med progesteron som ska stödja graviditeten och förhoppningsvis hjälpa till så det blir en finfin julklapp som kossann tidigare skrev i tråden

• Blingbling

Minis13: Jag tumhåller här för dig att det i-n-t-e är PMS....men annars är du välkommen in i "julklappsgänget"!

• Blingbling
    Tigrinna skrev 2013-03-17 20:03:43 följande:
    B, innan vi började babyverkstan hade jag läst på en massa. Det jag lärt mig, från både svenska och amerikanska studier, är att kroppen ska vara så basiskt som möjligt när man försöker bli gravid. Det ökar chansen för alla spermier, oavsett X el Y, att överleva. Basisk blir man när man har få stresshormoner i kroppen, äter mycket frukt och grönt samt motion i lagom mängd (överdriven motion försurar kroppen). Sur blir kroppen av kaffe, alkohol, socker och stress. Man kan även googla på syra- basbalansen och läsa mer om detta.   En annan sak är 30 minuters motion/promenad eller löpning dagligen. Detta för att öka blodgenomströmningen i livmodern vilket ökar chansen för att ägget ska fästa när det blir befruktat. Sen är det väl miljoner andra saker som ska till men ovan gjorde jag i alla fall. Gick ner i vikt och blev av med mitt koffeinberoende på köpet  

Det där tror jag jättemycket på! Jag har därför sedan i höstas i princip slutat käka kolhydrater för att få stabilitet i kroppen och så har man ju tappat några kilo på vägen (även om det egentligen inte behövdes då jag är långt från överviktig). Nu är jag heller inte stressad då jag avstyrt vissa saker i mitt liv för att få lugn, vilket jag också fått. Frukt o grönt i massor (något annat måste man ju äta när man inte äter potatis, ris, pasta och bröd) samt ca 45-60 min promenad varje dag...det är vad som står på det dagliga schemat. Kaffe och the är något som jag aldrig har druckit eller ens kommer börja med heller. Godis, choklad, kakor, chips...är ytterst sällan som jag stoppar i mig, kan bli lite på helgen. Likadant med vin...blir väl något glas då jag verkligen vet att jag inte är gravid. Så jag är helt inne på samma spår som du när det gäller förberedelser
  • Blingbling

Minis13: Det är bara att klaga på, det är det vi är här för! Välkommen in i gänget

• Blingbling
    Tigrinna skrev 2013-03-20 19:12:15 följande:
    B & Minis- Använder ni äl-test? Jag köpte billiga och enkla (stickor) på www.minipris-tester.se, snabb leverans!

Eftersom jag har en superregelbunden cykel och när jag nu kör på Munkpeppar så känner jag extremt mycket av när jag har ÄL, så den biten har jag koll på. Fast jag körde med ÄL-stickor i januari bara för att göra en koll om mina aningar stämde och det gjorde det, men jag hade köpt på mig ett gäng tester från testlagret då, så det är bara att fortsätta kolla "för skojs skull" Tack för tipset iaf!
  • Blingbling

Här väntar man på BIM som är på måndag...men känner mig inte en gnutta gravid, så det lär bli till att invänta tant röd på måndag - är nästan helt säker på det.

• Blingbling

Tigrinna....nej, vad tråkigt att det blev MF! Men om du skriver är det bara att ta nya tag igen. Har du kollat din progesteronnivå? Den sjunker ju desto äldre man blir och den måste vara hög (inte "normal" som läkare säger) för att man ska kunna behålla en graviditet. Själv har jag nästan helt förstått att mina missfall beror på att mitt immunförsvar inte taggar ner när jag blir gravid, det går istället till attack mot embryot. Så vi får se hur jag gör för att lösa det "lilla" problemet.

Svar på tråden BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?