• Poppan

Måste bara skrika av mig

...jag är så enormt trött på min äldsta styvdötter så jag vill kräkas. Man får leta länge innan man hittar någon lika falsk, oärlig och egositisk.

Min sambo och jag har under flera år haft ett distansförhållande men bor nu ihop. Hans dotter flyttade till mig ca 1,5 år innan han kom ner för att börja gymnasiet. Eftersom hon inte var GK i alla ämnen från 9:an och möjligheten för henne på hemmaorten är starkt begränsad flyttade hon för att få bättre möjligheter och pappan skulle ju komma i ett senare skede. Vi har verkligen hjälpt henne och ordnat saker och stöttat å vad fick man för det?
    På vårterminen släpar hon hem polare till mitt hem när jag var bortrest över helgen, som använder sig av min säng å då menar ja inte sova. Pengar försvann och sen var hon dessutom så jädra slug att hon skrev om det på nätet...trodde jag skulle få infarkt av ilska. Så ja jag slängde ut henne, i samma veva hittade jag en massa sprit på hennes rum...ja just det glömde säga att jag flyttade ut i vardagsrummet för att hon skulle få eget rum och samtidigt skulle det underlätta för övrig familj så vi alla hade ngn form av privat liv...ja hursomhelst...ja tog spriten,,,vilket förövrigt var den enda regel jag var förbannat tydlig med, den sprit som finns i mitt hem är min.
    Det här var bara ngr dagar inna hon skulle åka hem till hemorten för sommarlov så jag önskade henne en bra sommar och sa att jag är inte förbannad längre bara jävligt besviken....å vad upptäcker jag när hon dragit??? All hon snott tillbaka spriten å suttit vid mitt köksbord å sett ångerfull ut....behöver ja säga att ja var lite arg? Hennes pappa skämdes som ett djur å var självklart ursinning...ja så här har det förtsatt hela tiden....får hon inte som hon vill eller blir arg då ringer hon socialtjänsten eller polisen å anmäler pappan för allt möjligt...

Strax innan jul tokbrast jag och bara flippade, och vem är nu den STORA STYGGA ELAKA????

Nu är jag så less på att få skit å behandlas så jag tittar på eget boende till mig. Min äldsta son vill inte komma till oss och hälsa på för att ogillar henne så. Känns ju oxå fantastiskt bra.

Man är alltid ansvarig för sina egna val och jag måste säga att jag tog ett jävlig felaktigt sådant när jag lät henne flytta tillbaka på höstterminen.

Man väljer sina barn före partner och det är dags att göra det för mig nu tror jag. Jag kan inte räkna med ngn som helst stöd från hennes pappa då han anser att det är ungdomssynder och att vi ska lägga det bakom oss, det är ju enskilda händelser????? Men om de enskilda händelserna är typ 20 st??? Vet inte hur många gånger hon varit ett svin mot honom å hängt ut honom på nätet som den värsta pappan någonsin och att han slagit henne mm

Mammans nya man avskyr henne och jag börjar fatta varför... 

Sådärja nu har ja kräkts klart lite ilska....

• Svar på tråden Måste bara skrika av mig
  • Poppan

...vi har byggt hus ihop, suck...och nej det beror faktiskt inte på skolk tro det eller ej, de är, bägge döttrarna, totalt omedvetna om att det ska till en egen insats i skolan oxå...det finns hur många ursäkter som helst och det är uteslutande skolans fel...både deras pappa och deras mamma har aldrig engagerat sig i skolarbetet...yngsta dottern kom ner till oss i somras, hon är lite speciell men på ett rätt kul sätt och väldigt gullig...men inte heller godkänd i alla ämnen och ska till gymnasiet i höst...

Svar på tråden Måste bara skrika av mig