• Foxtrott

Saknar min dotter så att jag går sönder

Ibland behöver barn en av föräldrarna mer i perioder och då är det naturligtvis bra att de får mer tid med den föräldern.

Ibland, och det är skitjobbigt för alla inblandade, testar de hur långt en av föräldrarnas kärlek når. De tar alltså avstånd från den förälder de testar och ser om den släpper taget.

Nu har ju du som är ditt barns förälder naturligtvis mycket bättre känsla för var din dotters beteende egentligen grundar sig i än vad någon annan rimligtvis kan ha och förmodligen har du gjort helt rätt som, en period- kanske helt kortvarigt- släpper lite på ditt umgänge med ditt barn.

Men med vad du skriver om förvirring hos ditt barn och att hon tidigare vägrat umgås med pappan, men sedan då han vägrade släppa henne så att säga vände helt till att bara vilja umgås med pappan kan det ju möjligtvis vara så att hon nu testar om du också finns kvar fast hon gör dig ledsen på alla sätt hon kan. Barn är i ett oändligt behov av bekräftelse och kan gå hur långt som helst på det mest bakvända sätt för att få den.

Svar på tråden Saknar min dotter så att jag går sönder