Inlägg från: mammamebarn |Visa alla inlägg
  • mammamebarn

Detox - tips och pepp

Vi detoxade på annat vis här, bort med ALLT godis, läsk, chips, choklad.
    Jag och min sambo är världens gottegrisar o stoppar i oss mer eller mindre varje kväll, när barnen somnat.

Det tog ca en vecka innan sugen var på acceptabel nivå, efter ytterligare 1 vecka kändes inget sug alls, sen kom julen.....
    Nu är vi på G igen att detoxa oss, vi mådde bevisligen bättre utan allt socker.
    Ett plus i första vevan var att jag även lyckades fimpa och har hållt det nu sedan December, jag är ofta sjukt röksugen, men lyckas hålla mig.

Kaffe måste vi båda ha, men som sagt, vi mår bättre utan socker och ingen av oss behöver egentligen gå ner i vikt, snarare tvärtom.       

Ställ inte frågan om du inte kan hantera svaret.
  • mammamebarn
    Glad i hågen skrev 2013-03-04 15:50:07 följande:
    Ja att bara skippa sockret gör massor! Jag trodde inte att jag åt så mycket som jag faktiskt gjorde. För min del är det mest fika som är boven, jag gillar att fika och är i sammanhang där det ofta finns fika att tillgå både i jobbet och privat.

Jag upptäckte när jag nu skulle undvika allt sånt, hur ofta en hand sträcks ut och jag norpar nån kaka, kex eller annat gott utan att ens reflektera.

De gör ju de, verkligen, det blir tillochmed billigare i affären var gång...
    Ställ inte frågan om du inte kan hantera svaret.
Svar på tråden Detox - tips och pepp