• jagvet

Adopterar och bor utomlands

Nyfiken på om det är någon annan som hänger här som adopterat och själv bor utomlands?

• Svar på tråden Adopterar och bor utomlands
  • vänat

Håller på att kolla upp vilka möjlighet de finns att adoptera dock ännu inte hunnit så långt mer kolla läget regler etc!

Vart bor du/ni? hur långt har ni kommit med era planer?

• jagvet

Vi bor i USA och har adopterat ett barn inom landet och är nu i processen att adoptera igen.
    Vart bor du?

• vänat

Bor i brasilien och ska adoptera inom landet !! Har jag tänk om jag nu uppfyller kraven ? Vilket jag hittills verkar göra finns några detaljer de ska kolla så ska vi se när jag kan starta upp processen.

Hur länge sedan är de ni adopterade ert första barn?Hur gammalt var barnet då? tog de lång tid? Vill berätta något kring reglerna processen i usa?

Låter spännde att ska adopetera ett syskon!

• vänat

Undrar är det vanligt att barn inom usa adopteras? Har mest läs hört talas om att de andopetar från andra länder de som bor i i usa!?

• Frogmore

Vi har också gjort det! Fick hem våra barn för snart 2 månader sedan. Processen tog drygt 1 år från början till slut. Blir nyfiken på hur lång processen tog för er??

Lycka till! 

• vänat

Frogemor! vart finns du vilket land? adoptera ni två barn sammtidigt? låter spännde!
    själv är jag mitt upp i processen kan inte säga hur lång tid det tog/tar för mig ännu!

• Frogmore

Hej vänat! Jag bor i England. Ja vi adopterade ett syskonpar, kände att det var rätt för oss från första stund vi sa go till adoption. Sen ville vi inte gå igenom hela processen en gång till då det är alltför påfrestande etc. Det har gått jättebra och vi har haft dem ett par månader nu.

Adopterar du själv?

Önskar dig lycka till och hoppas det inte tar alltför lång tid.

• vänat
    Frogmore skrev 2013-03-27 00:19:15 följande:
    Hej vänat! Jag bor i England. Ja vi adopterade ett syskonpar, kände att det var rätt för oss från första stund vi sa go till adoption. Sen ville vi inte gå igenom hela processen en gång till då det är alltför påfrestande etc. Det har gått jättebra och vi har haft dem ett par månader nu.

Adopterar du själv?

Önskar dig lycka till och hoppas det inte tar alltför lång tid.
    ja jag adpotera som ensamstående och det har reda nu tagit väldigt lång tid! men hopaps dock inte behöva vänta allt för länge till. har fått komplitera alla dokunment en gång och nu i dag påstår de att de fortfande saknar vissa uppgiftre och de har helt felaktig information om vissa saker också!! Men men bara vänta se vad som händer här näst.
Svar på tråden Adopterar och bor utomlands