Inlägg från: lilyros |Visa alla inlägg
  • lilyros

Hantera utvecklingssprång 11 månader?

Vår lilla tös var magsjuk för en vecka sedan och jag började att amma igen som jag egentligen mer eller mindre lagt av med iaf på dagtid.

Nu har hon definitivt gått i ett ett nytt utvecklingssprång och dottern blivit som förbytt, från framåt och nyfiken till extremt klängig och mammig. Under nätterna vaknar hon konstant och vill sutta på bröstet, det varierar mellan 30 min och 1 timmes tid i stöten innan hon vaknar igen, under intensiv perioderna framåt morgonen pratar vi max 15 min stötar. 
    Vad skall jag göra? Skall jag ge henne bröstet och amma trots att jag egentligen lagt av? Skall jag gå och bära på henne och ta henen direkt när hon blir ledsen?

• Svar på tråden Hantera utvecklingssprång 11 månader?
  • lilyros

Alltså jag har inga problem med att amma det tråkiga är att min man inte kan avlasta dock. Bröstet är verkligen det ända som får henne på bra humör eller somna om, hon blir skiter utav nappen eller vällingflaskan.

• lilyros

Min man hade således rätt, jag har gjort det alldeles för lätt för mig genom att  ge bröstet, har liksom trott att hon har behövt det och inte vågat vara "hård".

Svar på tråden Hantera utvecklingssprång 11 månader?