Inlägg från: 1lingon1blåbär |Visa alla inlägg
  • 1lingon1blåbär

Hantera utvecklingssprång 11 månader?

Nej, vill du inte amma så vänj av henne nu- omedelbums!

Våran lilltjej på 11 månader är också klängig i perioder, det hör till :)

Samtidigt som jag känner att- äh va tusan jag kan väl passa på att njuta nu när hon väl vill vara i min famn, samtidigt som jag tänker att jag faktiskt inte kan bära runt på henne hela dagarna, för tillslut gör man inget annat.. det blir nog till en ond vana tillslut, så man får nog hjälpa till lite på traven, ta lite skrik och göra det man ska- med båda armarna ;)    

• 1lingon1blåbär
    lilyros skrev 2013-03-01 18:51:00 följande:
    Alltså jag har inga problem med att amma det tråkiga är att min man inte kan avlasta dock. Bröstet är verkligen det ända som får henne på bra humör eller somna om, hon blir skiter utav nappen eller vällingflaskan.
    Som du märker hamnar barnen lätt i onda cirklar, ger man dom bröstet efter en tid utan bröstet- så vill dom ha det hela tiden (såklart), men lika lätt som det är att vänja dom vid saker kan det vara att vänja av dom. Man får ta lite skrik och sånt- det går över :) Har du kunnmat sluta amma förut så kan du det nu med!
  • 1lingon1blåbär
    lilyros skrev 2013-03-01 19:05:28 följande:
    Min man hade således rätt, jag har gjort det alldeles för lätt för mig genom att  ge bröstet, har liksom trott att hon har behövt det och inte vågat vara "hård".
    Tyvärr stöter man på sådant många gånger i livet som förälder, vinn den kampen mot dina tankar redan idag- så blir du starkare nästa gång :).

Lycka till! 
Svar på tråden Hantera utvecklingssprång 11 månader?