Inlägg från: Anonym (kan jag.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kan jag.)

alkohol & sobril

Jag tar sobil för mina panikattacker/ångest. Jag tog sobril i går kl ca 21:00 jag tar 10mg. Jag ska på tjejfest nu kl 18:00 och jag undar om jag kan dricka alkohol. Fasst jag tog sobril i går kväll.

• Svar på tråden alkohol & sobril
  • Anonym (kan jag.)
    Anonym skrev 2013-03-01 16:50:15 följande:
    Ja. Om du inte tänker bli dyngrak. Sobril förstärker "bara" alkoholen.

Nej då. Men jag tog sobrilen i går. Sitter den kvar än?? Men jag känner mig som vanligt.
  • Anonym (kan jag.)
    Anonym (mm) skrev 2013-03-01 16:54:18 följande:
    Ja, Sobril är inte långtidsverkande. 

Tack.
  • Anonym (kan jag.)
    ex ungue leonem skrev 2013-03-01 17:05:19 följande:
    Det är inte kul...

Å varför är det inte kul..... Om du inte bryr dig varför läser du dessa trådar????
  • Anonym (kan jag.)
    ex ungue leonem skrev 2013-03-01 18:56:39 följande:
    Det är väl inte kul att blanda in alkohol o tabletter?

Nä det är vel ingen som har sagt det!!!! Men jag fråga om det va någon fara om jag tog sobrieln i går. Å dricker i dag!!! Är är vel inte att blanda. Eller?????
  • Anonym (kan jag.)
    ex ungue leonem skrev 2013-03-01 20:13:34 följande:

Seså...nu tar vi det lite lugnt...andas

jag andas hahahhahah . vart bara lite sur,sorry <3 har tagigt några öl så nu är jag i form hoppas du har det bra
  • Anonym (kan jag.)
    ex ungue leonem skrev 2013-03-01 21:07:00 följande:

Synd att du måsta ha både alkohol o tabletter för att bli glad.Även om du inte tagit tableter nu så kommer du väl forts din medicinering? Håll dig till enbart medicineringen som läkaren förskrivit dig

men haaallloooooo jag blandar inte tabetter å alkohol!!!! tog sobril i går kväll. jag bliv sur bara för att du är så spydig!!!!!!!
  • Anonym (kan jag.)
    Elin 885 skrev 2013-03-01 21:18:03 följande:
    ok du har ju internet, så då har du väl antagligen någon sökmotor som google?, så varsågod och sök.

• Anonym (kan jag.)
    Anonym skrev 2013-03-01 21:23:56 följande:
    Det är vä för sent att svara nu, men inga problem, medicinskt sett, att dricka alkohol kvällen efter intag av Sobril.

hur menar du???
  • Anonym (kan jag.)
    ex ungue leonem skrev 2013-03-01 21:21:20 följande:

Vi är i känsliga rummet.Det vet du hoppas jag.Där håller man en ton som inte liknar den du har just nu

ja jag vet attt vi är där, men tänk på själv va du skriver!!! inte jag som är dum
  • Anonym (kan jag.)
    solosss skrev 2013-03-01 21:37:16 följande:
    jaha?
    ja, det har jag redan skrivit, att alkohol+panikångest är en rätt dålig idé, och vad du TYCKER har inget med saken att göra. Tyck på, men det förändrar ingenting av någonting. Beroendeframkallande medel behöver inte vara starka eller ens dåliga för kroppen, tänk bara på t ex koffein och kolhydrater. 

å du menar att koffien å kolhydrater är lika som sobril??? som jag tog i går kväll pga min panikattack!!
  • Anonym (kan jag.)
    ex ungue leonem skrev 2013-03-01 21:42:58 följande:

Säger vem?

nu slutar vi fred!!! dumt att bråka på FL, det jag fråga i min status va om det va OKI att ta några öl dagen efter jag tog sobril. jag vill inte va omsams men någon :).
  • Anonym (kan jag.)
    Anonym skrev 2013-03-01 21:57:29 följande:
    Hej igen!

Jag menar, som jag sa, att det är ingen fara för din fysiska hälsa, att dricka. Däremot som många sagt, kan det vara dumt att bli full när man inte mår bra psykiskt. Jag är psykiatrisjuksköterska men ingen moraltant ; ) Tänk dig för bara så det inte slutar med att du mår sämre psykiskt.

tack :) jag har tagigt någta öl, nu å känner att nu vill jag inte ha mera: :) ´vi ska snart dra ner på krogen, jag kommer att ta en öl där, men bara ta lite av den. men du menar att det inte är faligt att ta några öl när man tagigt sobril dagen innan kl 20-21 , (sitter via mobilen har liet svårt att skriva :))
  • Anonym (kan jag.)
    alexDeLarge skrev 2013-03-01 22:04:53 följande:
    Benzo och alkohol kan sluta hur som helst. Sobril brukar vara lugnt, men passa dig för z-drogerna. Fast nu var det så länge sen du tog medicinen så det är ingen fara.

så det är inga fara nu tror du . visst jag känner mig lite full nu :) jag är inte så van att dicka hihihihiihi. har läst å läst att man kan sluta andras men sobril & alkhol .:(
  • Anonym (kan jag.)
    alexDeLarge skrev 2013-03-01 22:15:28 följande:
    Det är inte farligt fysiskt. Däremot kan man bli lite smågalen.

hahahahaha galen är jag redan :P
  • Anonym (kan jag.)
    Anonym skrev 2013-03-01 22:22:35 följande:
    Om du blir galen har det ingenting att göra med Sobrilen du tog igår kväll. Men, hallå! Har någon här gett dig rådet att det är en bra idé att supa dig full när du mår psykiskt dåligt? Om du tänkte att jag gav dig klartecken så har du missförstått mig. Hoppas du mår bra i morgon.

Ville bra tala om att jag mår bra idag

Svar på tråden alkohol & sobril