Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Soc tog min son

Om fadern bedömdes icke lämplig och du bodde kvar hos honom ändå, så var det antagligen därför de omhändertog barnet.

• Anonym

Va? Bodde du kvar trots att pappan var olämplig?? Varför skaffa fler barn med en sån man???

• Anonym
    Anonym (Besviken TJEJ) skrev 2013-03-01 14:44:41 följande:
    Jag är en tjej på 26 år, soc tog min son när han var 3 månader o 12 dagar...
    Nu i januari 2013 fick jag veta varför soc tog min son, PGA faderns beteende...
    Nu är han LVU:ad, varför straffar soc mig när de inte var jag som gjorde nått fel...
     Jag är förtvivlad, för att soc har gjort så här mot mig, jag är gravid i v 21, o soc ville ta de här barnet med, men jag har flyttat från fadern nu, hoppas jag får behålla de här barnet 
    Du skaffar alltså ett barn till med den person som är skälet till att ditt första barn fråntogs dig?
  • Anonym

Soc straffar inte dig, de skyddar ditt barn.

• Anonym

Men hjälp samma misstag två gånger !!!!! Måste ju även vara bättre att se till att första barnet är skyddat och tryggt än att skaffa ett till , hur tänker folk !?!?!

• Anonym
    Fantasilös skrev 2013-03-01 16:43:34 följande:
    Vart står det att dom bodde ihop?
    På sista raden i trådstarten, men nu har jag flyttat ifrån honom.
  • Anonym

Fel. Soc tog inte ditt barn. Ett fel vi föräldrar ofta gör är att vi tror att barnen är våra, när det de facto tillhör staten.

• Anonym

Ett LVU sker inte över en natt. Ts borde rimligen ha haft en hel del kontakt med socinnan beslutet togs. En hel del vändor innan det går så långt som LVU.

Tyvärr Ts, jag tycker synd om dig om du har en begåvningsnedsättning som gör att du brister i insikt. Annars undrar jag hur man tänker när man skaffar fler barn med en man som är såpass olämplig som pappa.

• Anonym
    Thaleya1 skrev 2013-03-01 19:12:09 följande:
    Jag blir Irriterad över detta överhuvudtaget.

För det första hur i hela världen kan du låta dem ta ditt barn utan anledning? Klart du måste veta anledningen!! så varför bodde du då kvar?

och om du inte fick reda på anledningen så är det fullkomlig skandal jaa, men då kan man ju fråga sig varför du inte rev upp himmel och jord för att få veta anledningen, kontakta tidningar advokater, allt möjligt.

Och sen nu när du vet anledningen och har flyttat ifrån honom varför fokuserar du endast på barnet i din mage nu, vill du inte kämpa för att få tillbaka umgänge med ditt nuvarande barn?!

• Anonym
    Anonym skrev 2013-03-01 19:41:18 följande:
    Ett LVU sker inte över en natt. Ts borde rimligen ha haft en hel del kontakt med socinnan beslutet togs. En hel del vändor innan det går så långt som LVU. Tyvärr Ts, jag tycker synd om dig om du har en begåvningsnedsättning som gör att du brister i insikt. Annars undrar jag hur man tänker när man skaffar fler barn med en man som är såpass olämplig som pappa.

Anonym skrev 2013-03-01 19:41:18 följande:
    Ett LVU sker inte över en natt. Ts borde rimligen ha haft en hel del kontakt med socinnan beslutet togs. En hel del vändor innan det går så långt som LVU. Tyvärr Ts, jag tycker synd om dig om du har en begåvningsnedsättning som gör att du brister i insikt. Annars undrar jag hur man tänker när man skaffar fler barn med en man som är såpass olämplig som pappa.

Svar på tråden Soc tog min son