Inlägg från: Delia |Visa alla inlägg
  • Delia

Negerboll..

Jag har så svårt att förstå det här. Ni som kommer med alla fantastiska argument såsom "jag har alltid sagt det" "får man inte säga vitlök heller" osv, tänker ni aldrig några varv extra? Förstår ni på riktigt inte hur korkade ni framstår när ni vägrar tänka efter?

• Delia

MalinJohanna: Jag känner jättemånga afrikaner som varken uppskattar ordet neger eller negerboll. Varför skulle det inte röra mig för att jag är vit?

• Delia

MalinJohanna: Märkligt resonemang. Är det bara dom som inte kan gå som får bry sig om rullstolsburna diskrimineras?

• Delia

Varför skulle jag INTE säga ifrån när jag tycker någonting är fel bara för att jag personligen inte är drabbad?

• Delia

MalinJohanna: Varför har du fått för dig att andra inte bryr sig? Jag känner massor av afrikaner som inte uppskattar ordet neger i någon form.

• Delia

MalinJohanna: Ptjaaa vild gissning, majoriteten på familjeliv är vita.

Får jag inte bry mig om min son blir kallad neger eftersom jag är vit?

• Delia

MalinJohanna: Jag har sett folk skriva i såna här trådar om barn som blir kallade negerbollar så det är nog inte helt omöjligt nej.

Vill man bli av med ett ord ska man nog sluta använda det helt, men det är väl ändå rätt självklart?

• Delia

MalinJohanna: Varför skulle det ena behöva utesluta det andra? Vad är det för kränkande ord du pratat om?

• Delia

MalinJohanna: Du förstår väl själv att du inte kan jämföra neger med finsk?

• Delia

Aquilalore: Jag tycker också att det finns massor av ord som man bör sluta använda, undrade mest vilka ord hon syftade på som hon tycker bör förbjudas men människor skiter i.

• Delia

MalinJohanna: Den frågan har ju blivit besvarad flera gånger.

• Delia

Flickanx2: Hur tänkte du nu? Att neger och finsk var likvärdiga ord?

• Delia

Mitt tips till er som är kvar här och fortfarande stångar era huvuden mot betongväggen är att läsa igenom tråden och försöka uppdatera er kunskap en aning.

Det är inte farligt att bli lite klokare, jag lovar.

Svar på tråden Negerboll..