Inlägg från: JagÄrHärNu |Visa alla inlägg
  • JagÄrHärNu

Negerboll..

enLitenEmma skrev 2013-02-28 18:05:15 följande:
    Men hej, 1994 ringde och ville ha tillbaka sina diskussionsämnen!
    Ah, the good old times.
  • JagÄrHärNu
    RockingSkåne skrev 2013-02-28 18:20:05 följande:
    Tycker scenen i Sunes Sommar är sjukt roligt när Sunes pappa står i kiosken och det kommer in ett helt lag Amerikanska Basketspelare..... Eeeeeh nennenenenenegggg... Vad sa han egentligen?
    Wienerbread?
  • JagÄrHärNu

Jag har Amerikanska (svarta) vänner och försökte förklara vad det heter på Engelska...

Jag: They call it umm..."Negroballs" 

Jag + alla: Hahahahaaaaa *skrattgråter* 

• JagÄrHärNu
    Fridiz86 skrev 2013-02-28 18:27:22 följande:
    säger negerboll och kommer göra. har det hetat hela tiden så varför ändra?

Jag kommer fortsätta säga horungar om dina och andras utomäktenskapliga barn. 

• JagÄrHärNu
    Fridiz86 skrev 2013-02-28 18:31:05 följande:
    och hur vet du om jag är gift eller inte? om du kallar mina barn horungar så bevisar du bara hur omogen du är

Vi har alltid sagt Horungar om utomäktenskapliga barn.

• JagÄrHärNu
    Nordkristall82 skrev 2013-02-28 18:32:25 följande:
    Ok, ett sista inlägg i tråden.

Nej, bryr mig inte ett jota om någon kallar mig hora. Varken anonymt på ett forum eller IRL.

Jag arbetar med något helt annat och vet mycket väl vem jag är och hur jag är. Rasistiska glåpord i form av svennehora har jag också fått slängt efter mig ett antal gånger.

Min analys av det är jag är svensk men inte hora, jag vidhåller att personer som blir kränkta av ditten och datten har problem med sin identitet och självkänsla.

Rasisterna och idioterna som bara vill nedvärdera andra lär man aldrig bli av med, så bättre att skaffa ett försvar i form av självkännedom.

Jag bryr mig inte heller om någon kallar mig för "neger", däremot accepterar jag inte lögner om att det är ett neutralt ord när det är ett skällsord.

Du fortsätter ignorera mitt inlägg om varför vi inte kallar svarta objekt för "neger" och kan heller inte bevisa att det finns ett folkslag som heter "neger".

Jag vet mycket väl vad jag är: Svart. 

Vad jag inte är, är ett påhittat ord som "neger" vars enda syfte är att förminska mig som person, precis som alla andra skällsord.

• JagÄrHärNu
    Fridiz86 skrev 2013-02-28 18:36:50 följande:
    jasså?? du jämför att kalla ett barn nått sånt med en kaka? seriöst skaffa dig ett liv

En kaka som du kallar för "negerboll". Eller tror du ordet "neger" försvinner bara för du sätter boll efteråt?

Hälsa dina horungar från mig. Flört

• JagÄrHärNu
    Fridiz86 skrev 2013-02-28 18:41:32 följande:
    men det är ändå en stor skillnad att kalla ett barn horunge än att kalla en kaka negerboll. hade varit värre om kakan hetat niggerboll. för där är det egentliga kränkningsordet
    Varför blir du kränkt av ordet "horunge"? 
  • JagÄrHärNu
    Fridiz86 skrev 2013-02-28 18:45:32 följande:
    läs skillnaden mellan neger och nigger. om du nu är mörkhyad så borde du av nån veta det.
    men inte lätt att ha dåligt självförtroende

Båda orden har använts, och fortsätter att användas på samma sätt, dvs, som skällsord.

Mitt självförtroende är det inget fel på, om det vore det så skulle jag kalla mig själv för "neger".

• JagÄrHärNu
    Nordkristall82 skrev 2013-02-28 18:49:35 följande:
    Förstår inte hur du tänker? Du säger att neger är ett "påhittat" ord? Ja det är det precis som skorsten och stege, och när man kallar en stege för stege så säger man det inte för att förminska stegen.

Neger är ett gammalt ord och har åtminstone inte på våra breddgrader varit avsedd att förminska någons värde utan är ett vanligt ord för att benämna afrikaner, varför är det bättre att bli kallad för svart?

Som jag sagt förut så är det sveriges politiskt korrekta som kämpat för att göra ordet fult och det är dom som egentligen ser ner på svarta. För mig är en neger en människa med ursprung i Afrika och jag lägger inte ner någon värdering i det. Varför skulle jag?

Hur kan det komma sig att just du ser ordet som nedsättande? Jag gissar på att du smittats av sveriges pk-mentalitet?

Jag förstår inte hur du inte kan förstå? Är stege ett skällsord? Nej.

Hur blir skällsord, skällsord? Om majoriteten använder det som skällsord.

Hur blev Hora ett skällsord? Fitta? Idiot? Mongo? Som jag sagt ad nauseum; Ingen PK människa behövdes för att ordet "neger" skulle användas som skällsord.

Ingen sa åt mig att "neger" var ett fult ord, jag förstod det rätt så snabbt när det INTE användes i en positiv klang. Det fanns inget PK på 90-talet, jag var där.

Svar på tråden Negerboll..