Inlägg från: Fridiz86 |Visa alla inlägg
  • Fridiz86

Negerboll..

Queenie70 skrev 2013-02-28 19:18:30 följande:

Och jag har en kompis som kallar sig själv tjackhora så då anser jag det helt ok att kalla alla kvinnor tjackhoror. Ropade på dagisfröken idag ; kan du komma hit ett tag tjackhora ! Av nån anledning verkade hon ta illa upp???! Hon måste ha dålig självkänsla...
    din vän kallar sig så själv eller hur? var fick du att det skulle vara ok för dig att kalla andra det. det du diskuterar går inte ens in i det  jag säger.
  • Fridiz86

det finns lika många mörkhyade som inte gillar ordet chokladboll som det finns dom som inte gillar ordet negerboll.

• Fridiz86

vet fler mörkhyade som tar mer åt sig när folk ändrar namnet till chokladboll än när det alltid hetat negerboll.
    de förstår att det är ett bakverk så varför ändra?

• Fridiz86

om jag nu inte skulle kunna säga negerboll som jag gjort i många år utan fått en  enda sur blick på mig så skulle det verkligen inte vara chokladboll.

chokladboll kan vara lika nerväderande mot en mörkhyad. så då kan alla ställa sig frågan: vad ska kakjävlen heta så det passar alla?

• Fridiz86
    Delia skrev 2013-03-02 19:49:30 följande:
    Varför skulle choklad vara nedvärderande mot någon?
    fråga inte mig, fråga den som blir störd av det. kanske för vi ändrar saker i onödan när vissa vet att det bara är en bakelse.

negerboll just för ordet neger finns i det ordet.
    chokladboll- just för brun är choklad.

men som sagt man kan störa sig för vilket ord som helst om man själv tillåter sig själv att bli störd av just ett ord
  • Fridiz86
    Grande Rock skrev 2013-03-02 20:03:34 följande:
    får man bli störd av att det finns människor som blir störda av att de inte får lov att störa andra?
    såklart människor kan störa sig av andra oavsett vad.
  • Fridiz86
    Grande Rock skrev 2013-03-02 20:09:06 följande:
    då är det alltså ok att folk stör sig på att vissa individer klamrar sig fast vid omoderna och nedvärderande uttryck som tex negerboll
    jag tycker att varje människa har ett val, även om man inte gillar dennes val så får man respektera deras åsikt.

• Fridiz86
    Delia skrev 2013-03-02 20:17:41 följande:
    Fridiz86: Jag känner ingen som tar illa upp av choklad, gör du? Vi sitter väl inte här och diskuterar ett problem som inte finns?
    jag har fått fler blickar när jag säger chokladboll än när jag säger negerboll konstigt nog.
    varför vet jag inte.
  • Fridiz86
    CMM skrev 2013-03-02 20:17:41 följande:
    Tänk om varje människa hade en val, fan vad mycket valar det skulle finnas!
    om du skulle försöka vara rolig som misslyckades du rejält
  • Fridiz86
    Dorian Ertymexx skrev 2013-03-02 20:25:56 följande:

"Djävla pk-kärring" tänker de!! Drömmer
    hehe ja kanske det. men så långt i från rätt
  • Fridiz86
    Dorian Ertymexx skrev 2013-03-02 20:36:27 följande:

Neeej då, du säger ju inte "negerboll", som en fritänkande svensk!! :-P
    haha säger både negerboll och chokladboll. ibland har jag till och med sagt D-boll
  • Fridiz86
    oOOo oOOo skrev 2013-03-02 20:42:57 följande:
    brukar det funka?

kanske skall de om en p-rulle istället för en rulltårta nästa gång  
    D: et står för delicato
  • Fridiz86
    Dorian Ertymexx skrev 2013-03-02 20:51:10 följande:

Så du kallar hellre bakelsen efter producenten av den, än efter att den det fulare namn på den folkgrupp som delvis delar färg med bakelsen? Så långsökt!! :-P
    nej men när jag va yngre så på skolan fick man bara säga D-boll
Svar på tråden Negerboll..