Inlägg från: livetvänder |Visa alla inlägg
  • livetvänder

Negerboll..

Klokt skrivet cds.....Jag kommer alltid att säga negerboll och jag har röstat och kommer rösta på sd:)Och jag är väldigt stolt över det,..Säger man inte lapp då;)

• livetvänder

Prettywomen:För mig känns chokladboll konstigt att säga eftersom det hetat negerboll ialla år.Tom min minsta dotter på 3 år säger negerboll eftersom jag säger det.Jag rättar henne inte heller FÖR VARFÖR SKA JAG??Tyck jag är en dålig mamma för det bryr jag mig inte om..Ni lite yngre är ju uppväxta med mörka men när jag växte upp hade man knappt sätt en neger på vykort ändå är faktiskt inte det så himla länge sen..Men som jag skrev tidigar tom mina mörka vänner(adopterade)som är i min ålder säger negerbollar,

• livetvänder

Nordkristall:Min lilla sa likadant när vi plockade godis "mamma plocka några negerbollar med"då skrattade många och log..Ha ha att ordet negerboll kan vara så kränkande:)Och du Quennie har väldigt konstiga jämnförelse tycker jag,ser man på din bild så ser faktiskt du ut att ha fastnat i -70 talet så att inte du använder dig av namnet negerboll är mig en gåta..

• livetvänder

När man använer sig av neger i negerboll så är det så himla kränkande men om man använder sig av neger i negerkuk då blir det ju genast någat bra va.:)

• livetvänder

Ja visst vi skall börja rätta oss efter dom som kommer hit..Skit i skolavslutningar i kyrkan,skit i pepparkaksgubben på lucia.Bygg fler moskeer..förläng efterlyst på tv..osv..fattar ni inte att Sverige är snart inte längre svenskt.

• livetvänder

Ja för att några jävla dumma svenskar sitter och bestämmer så klart:)

• livetvänder

Ingen som sagt att just du skulle varit med i efterlyst.Jag har inte heller påstått att just du är muslim

• livetvänder

För jag började tråden med ordet negerboll och sen spåra det helt ut på denna tråd så därför:)

• livetvänder

Nej nu orkar jag inte mer.Kalla det vad fan ni vill men för mig kommer det alltid att vara negerbollar..

Kram

• livetvänder

Ja vi lever på 2000 talet och jag är RIKTIGT orolig hur det skall bli här när vi bara skall tänka på dom svarta och ta hänsyn till dom..Inte fan hade dom tagit hänsyn till oss om vi flyttade dit.

• livetvänder

Jag tror att dom flesta här som tycker det är fel att säga negerboll är svarta själva.Finns ju liksom lika mycket svarta som vita i Sverige idag så chansen är VÄLDIGT storGråter

• livetvänder

Har ni tänkt på vad synd det är om dom personerna som stammar?Kankse jättejobbigt när folk säger stamgäst.stammar på träden osv Är det inte dags att byta ut det ordet oxå???

• livetvänder

Helvete att inte vissa kan förstå.NEGERBOLL ÄR ETT BAKVERK  OCH INTE RIKTAT ÅT SVARTA MÄNNISKOR.

HADE MAN KALLAT NÅGON SVART FÖR NEGER HADE DET VARIT EN SAK.MEN DET ÄR VÄL INGEN SOM GJORT HÄR HELLER UTAN VI PRATAR BAKVERK.

Fideli:Har du frågat någon svart person om dom tar illa vid säg när man säger negerboll??Och har inte jag alla bestick i lådan så ligger det säkert i disken;)

• livetvänder

Jaja Kan man inte ens accceptera ordet neger i ett bakverk så har man faktiskt inte i Sverige att göra.Mycket möjligt att om många många år så kanske inte man säger negerboll.Jag tycker faktiskt att det är fint att dom fått något så gott som detta bakverk uppkallat efter sig..

Svar på tråden Negerboll..