• Gert

Negerboll..

Det är helt normalt att säga negerboll och det gör jag jämt. En negerboll och en negerkyss brukar jag säga till den svarta konditorn.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    SpanskaFlugan skrev 2014-09-27 21:24:34 följande:

Ni har som vita (män) ingenting att säga till om i frågan om negerbollens vara eller icke vara eftersom ni inte är de som blir kränkta av ordet. Det är inte er plats att bestämma hur en människa med svart hur ska reagera på ordet "neger". Läs en svart mans tankar om ordet: brownswede.blogspot.se/2012/12/menar-du-att-du-blir-upprord-om-nagon.html

Så vita kvinnor får säga negerboll?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert

Det är min och alla andras rättighet att kalla ett bakverk för negerboll om de vill. Ni som inte tycker det kan väl flytta till Nordkorea.

• Gert
    SpanskaFlugan skrev 2014-09-27 22:29:44 följande:
    Nej, det är inte din rättighet. Läs inlägget jag länkade till och säg mig sedan varför din rätt att säga negerboll är värd mer än 100 000-tals människors rätt att inte ständigt bli påminda om hur negativt deras hudfärg anses vara.
    Jo, det är min rättighet att kalla ett bakverk för negerboll. Sen förstår jag inte hur någon kan koppla ihop bakverk med hudfärg och människor.
Svar på tråden Negerboll..