Inlägg från: SpanskaFlugan |Visa alla inlägg
  • SpanskaFlugan
    Gert skrev 2014-09-27 22:02:44 följande:

Allvarligt är det ditt svar?

Du skyller alla världens problem på vita (män).

Men jisses....

1. Majoriteten av de som kommenterat här inne och hävdar sin rätt att säga "negerboll" är vita män om jag utgår från era nick och bilder. Därav min kategorisering av er som just vita män.

2. Jag har inte sagt något om vita män och världens problem.

3. Jag har bett er som hävdar sin rätt till att säga "negerboll" vad en svenskafrikansk man med mörk hud tycker om order negerboll och neger. Har du läst det?

4. Läs min länk, begrunda och kom sedan med en förklaring till varför du tycker du ska ha rätt till använda ordet "negerboll".
  • SpanskaFlugan
    bitterkopp skrev 2014-09-27 22:22:55 följande:

Föredrar slavdrivarboll. En sån utan kakao, du vet.

Vassochtaggig skrev 2014-09-27 22:24:17 följande:

Det finns människor som tar illa vid sig av ordet negerboll. Jag är för dåligt påläst och för obildad för att förstå varför det är så. Men, det finns folk som tar illa upp. Okej. Då säger jag väl chokladboll, då. Problemet löst.

• SpanskaFlugan
    Gert skrev 2014-09-27 22:26:46 följande:

Det är min och alla andras rättighet att kalla ett bakverk för negerboll om de vill. Ni som inte tycker det kan väl flytta till Nordkorea.

Nej, det är inte din rättighet. Läs inlägget jag länkade till och säg mig sedan varför din rätt att säga negerboll är värd mer än 100 000-tals människors rätt att inte ständigt bli påminda om hur negativt deras hudfärg anses vara.
  • SpanskaFlugan
    Gert skrev 2014-09-27 22:41:49 följande:

Jo, det är min rättighet att kalla ett bakverk för negerboll. Sen förstår jag inte hur någon kan koppla ihop bakverk med hudfärg och människor.

Hur är det din rättighet? På vilket sätt kränks dina mänskliga rättigheter av att du inte får säga negerboll?

Och du vet mycket väl var ordet neger kommer ifrån och varför det anses kränkande och olämpligt.
Svar på tråden Negerboll..