Inlägg från: Plopps80 |Visa alla inlägg
  • Plopps80

Negerboll..

Jag tänker negerboll men säger chokladboll för att inte bli stämplad som rasist. Hela min uppväxt sa vi negerboll. Det går lixom inte att få bort. Tänker neger om svarta afropersoner också. Inte på ett nedlåtande sätt utan helt naturligt. Skulle dock aldrig säga neger om någon om den hör... Det handlar om vanan som man haft hela livet. Först när jag blev 25 åring började debatten blossa upp att neger är kränkande. Hade jag inte en aning om innan....

• Plopps80
    asta66 skrev 2013-05-26 09:03:28 följande:
    Det är konstigt att det inte var problem innan. Eller varför vart det ett problem.

Va?
  • Plopps80
    asta66 skrev 2013-05-26 09:23:02 följande:
    Att förr fick man säga negerboll utan att känna av lynchmobben. Ingen var kränkt eller diskriminerad. Nu får man inte säga det. Jag tror inte vi får säga svart eller färgad länge till.

Aha Nä svart får man inte heller säga. Färgad går tydligen bra vad jag har förstått. Sverige har blivit de kränktas land...
  • Plopps80

Men jag avskyr pk får man säga negerboll då? Vägrar säga snippa och hen och beblandar mig inte med pk människor.

• Plopps80
    asta66 skrev 2013-05-29 19:02:36 följande:
    Vad är svennebanan? Jag har aldrig hört det!

Det är ett ord som man kom på förra året typ... Dessutom anses det inte som kränkande av pk människor. Så det hör inte ihop med negerboll som typ hetat det i 50 år och som anses kränkande av pk.... Kass jämförelse.
Svar på tråden Negerboll..