Negerboll..
Varför är det så att vi svenskar stör oss så mycket på ordet negerboll när det egentligen inte rör oss någonting? Det borde väl vara icke svenskar som reagerar mest.
Varför är det så att vi svenskar stör oss så mycket på ordet negerboll när det egentligen inte rör oss någonting? Det borde väl vara icke svenskar som reagerar mest.
Varför skulle du? Varför ska du föra dina kompisars talan?
Klart man ska bry sig men när det går så långt att utlänningar inte reagerar men vi svenskar gör det. Vilka är det då som egentligen tar illa vid. Vi eller dem?
Okej så om dem nu göra det varför är det då majoritet svenskar som skriver och stör sig på det? Om det nu är så många afrikander som bryr sig och tar illa upp och nu kanske skriver varför ska vi då lägga oss i
Det är väl klart att du får reagera för din son. Men det är väl ingen som har sagt att man kallar honom neger eller? Det är väl ordet negerboll det handlar om. Skulle inte tro att det är någon som kallar honom negerboll eller ?
Varför är det ordet negerboll som alla är så fast beslutsamma om att ta bort och inte alla andra ord som också kan ses kränkande? Varför är det bara afrikanerna som det är "synd" om.
Jag förstår vad ni menar men varför är det då just negerboll som det blir så stor talan om. Om det nu är folk som har tagit upp t.ex finskapinnar, varför har det inte blivit lika stort?
Varför skulle finska pinnar vara ett neutralt ord och inte negerboll?
en finsk pinne, betecknar det en nationalitet?
Folk i min närhet har haft anorexia och det för dem är mycket stötande och det är faktiskt så att en av dem är finsk också. Därmed stötande!
Det har jag aldrig sagt att jag vill...Eller har jag?
Vill bara veta varför det ena är helt okej att använda men inte det andra.