Inlägg från: Ljushuvud |Visa alla inlägg
  • Ljushuvud

Negerboll..

Är det själva ordet "neger" som skall utrotas? Vi använder ju en massa konstruktioner för att på något sätt ge en sak eller situation en egenskap som ger läsare/lyssnare en ytterligare känsla för objektet i fråga. Negerboll Kolsvart Rödtopp Lintott Jag skulle kunna förstå att just negerboll behöver förändras OM vi här i Sverige missbrukade ordet. Men det gör vi ju liksom inte! Jag har aldrig gjort det och jag känner ingen som gjort det, jag har heller ej aldrig hört någon använda det negativt!

• Ljushuvud

Det är väldigt typiskt att en viss grupp av människor engagerar sig kring ett ord, ett "problem" som inte existerar i Sverige. Negerboll,, har vad jag vet aldrig varit ett problem i Sverige, någonsin! Det är skillnad på neger och negerboll, den som inte vet det måste nog ta en extra sväng om något lexikon.

• Ljushuvud
    jinja skrev 2013-03-02 09:49:48 följande:
    Du tror säkert att din bekantskapskrets av mörkhyade är representativ och att du kan bygga din världsbild utifrån där du är. Varför lyssna på andra som ger en annan vidare bild, exempelvis swemother? Läs hennes inlägg igen. ...gah, varför försöker jag ens.....

Precis, det är dina åsikter! Glöm inte det... En "vidare bild " innebär " alltid sämre fokus och lägre sanningsenlig och fakta!!
  • Ljushuvud
    jinja skrev 2013-03-02 10:09:53 följande:
    Fakta... haha. Fakta är att jag har en kompis som säger att jorden är platt. Det är sant för mig.    

jinja skrev 2013-03-02 10:09:53 följande:
    Fakta... haha. Fakta är att jag har en kompis som säger att jorden är platt. Det är sant för mig.    

Du har rätt, om det nu är sant att din kompis säger att jorden är platt! Då är det fakta! Om jorden verkligen är platt är t.o.m. du nog tillräckligt insatt för att betvivla påståendet!
  • Ljushuvud

Jag är uppriktigt förvånad över att tråden ens får vara kvar! (Inte något problem för mig personligen dock!)

• Ljushuvud

Negerboll, Negerboll, Negerboll, Negerboll, Negerboll, Negerboll

Är det provocerande?

Kanelbulle, kanelbulle, kanelbulle, kanelbulle, kanelbulle, kanelbulle...

Är DET provocerande?

• Ljushuvud

Kort och gott ett problem skapat av problemskapare!

Svar på tråden Negerboll..