Inlägg från: Border |Visa alla inlägg
  • Border

Negerboll..

Jag säger chokladboll, men under uppväxten sa vi alltid negerboll. Jag säger idag chokladboll pga att jag vet att vissa invandrare tar illa vid sig av att man säger negerboll, dessutom tycker jag att negerboll låter fruktansvärt fult.

• Border
    snällochgla skrev 2013-03-01 11:52:08 följande:
    Har du verkligen hört att invandrare uttalat att de tar illa vid sig av fenomenet negerboll? Personer som lämnat sitt hemland och kanske t o m flytt från krig och förföljelse kommer hit till Sverige och bryr sig om en sådan bagatell?
    Men vem vet.....kanske det är så att negerboll är den yttersta skymfen och kanske många sk flyktingar flyttar hem igen. I det egna landet kanske man bara var dödshotad och förföljd och jämfört med gamla Svedala där folk beställer negerbollar på fiket är det ju ingenting....

(på de flesta fik säger man ingenting utan man tar själv men det är ju en annan historia)
    På fiken här i stan tar man inte själv, utan säger vad man vill ha. Jag skulle aldrig säga negerboll, eftersom jag nu har vant mig vid att säga chokladboll.
Svar på tråden Negerboll..