Inlägg från: ingetförgivet |Visa alla inlägg
  • ingetförgivet

Negerboll..

Jag kan nästan lova att det inte är många mörkhyade som hade tagit åt sig åt ordet "negerboll"

Jag säger negerboll mina barn sägér negerboll mina mörkhyade vänner säger negerboll.

Bråkar om ett bakverk:)

• ingetförgivet

Jag säger negerboll.Det är liksom inget jag ens tänker på  när jag säger det,DET ÄR JU LIKSOM ETT BAKVERK OCH INGET ANNAT.Mina barn säger säkert också negerboll,heller inget jag reflekterat över eftersom det hetat det ialla tider..Barnslig att hänga upp sig på att barkverk.

• ingetförgivet

Jag säger negerboll utan att tänka mig för,jag har liksom alltid sagt det.Mina barn har ju då så klart också hört att jag sagt det och visst får dom säga det med men jag sa faktiskt till sonen på 3 år här om dagen när dom gjorde "negerbollar"i sandlådan,då jag sa chokladbollar heter det och till svar får jag "det är så svårt att säga" choklad alltså.Lite gulligt sagt tycker jag:)Men som sagt negerboll är ett bakverk som jag inte alls förknippar med neger

• ingetförgivet
    Nude skrev 2013-05-13 20:22:09 följande:

Din bakbok, är den från 1800talet?
    1800talet??????skärp dig!Jag har en bakbok från 1984 där det står negerbollar
  • ingetförgivet
    Nude skrev 2013-05-14 09:46:27 följande:

Skärpa mig? Hur då?

Ja, du ser 1984 hade man samma tankesätt som på tidigt 1900 tal. Sorgligt.  
    väldig skillnad på 1800tal och 1900tal med:)
Svar på tråden Negerboll..