Inlägg från: Moonis |Visa alla inlägg
  • Moonis

Negerboll..

Pyret82 skrev 2013-03-01 09:55:21 följande:
    Omvänd tanke: Ni bodde i ett land med mestadels mörkhyaade, åsså har de ett bakverk (typ vanlijmuffins?) som de kallar Svenne-kaka. Why...? Jävla onödigt bara :)

Vanlij å choklad bakar jag med iaf, inte Negrer eller Svennar.
    Kannibaler alltså {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Moonis
    livetvänder skrev 2013-03-01 10:10:29 följande:
    Skall bara säga en sak att där jag bor kryllar det av mörkhyade med svintohår.Dom är så otrevliga så ni vet inte.Dom visslar och ropar allt möjligt efter tjejerna som bor här.Det har gått så långt att jag inte vågar släppa ut min dotter längre.Visst det finns svenskar som oxå beter sig illa men inte alls på det viset..Varför i helvet skall vi ta massa skit????Så mycket vi hjälper dom när dom är här så är väl inte negerboll någonting..Jag har ABSOLUT inte något imot mörkhyade.Men när dom kommer hit så får dom faktisk ta seden dit dom kommer,Dom det VERKLIGEN är synd om får aldrig komma till Sverige men dom hjälper jag mer en gärna.
    Jag är inte rasist men..
    Jag har inget mot mörkhyade men...

Så följer en hel lista där man kräker av sig sin avsky, i ditt fall innan Tungan ute 
  • Moonis

Horboll skulle vara något kanske eller varför inte Svenneboll Drömmer Fittboll låter väll också mumsigt Tungan ute

• Moonis
    Emelie 491 skrev 2013-03-01 10:43:25 följande:
    Kan inte neger i negerboll asocieras till spanskans 'negro' istället (svart,mörk)? Den vita varianten av bakverket heter ju faktiskt blancoboll från början (blanco = vit,ljus) och inte känner jag mig kränkt när någon beställer en sån.
    Fast det blir ju inte samma ändå för då skulle den hetat negroboll, inte negerboll.
  • Moonis
    Mira 70 skrev 2013-03-01 13:28:24 följande:
    Jag vet flera som är mörkhyade och tycker denna diskussionen är urlöjlig. Dom flesta säger negerboll själva fast dom är just mörkhyade. Det är mest svenskar som tycker det är såå hemskt att säga negerboll. För inte lägger jag någon rasistisk tanke bakom det och jag säger säkert lika ofta negerboll som chokladboll.
    Så det är klicken du känner som ska avgöra hur alla andra känner för ordet
Svar på tråden Negerboll..